czwartek, 26 kwietnia 2012

Totally Hair™ Barbie® AA 1991

Jeszcze dwa lata temu, gdybym usłyszał o facecie zbierającym lalki puściłbym "dym uszami" i popukał się w czoło (jak większość zwyczajnych mężczyzn). Teraz jest inaczej, szanuje to hobby i wręcz uważam, że kolekcjonowanie pięknych kobiet (jakimi są bez wątpienia Barbie) powinno być zwłaszcza męskim hobby, ;) Figurka Lili, którą kupiła z mężem Ruth Handler (twórczyni Barbie) była sprzedawana w barach i kierowana do raczej męskiej "publiczności" jako symbol seksu lat 50. Fakt, że sama Barbie była później skierowana do małych dziewczynek nic dla mnie nie znaczy. Barbie fascynuje wszystkich, a płeć przy hobby nie powinna mieć znaczenia. Sam znam dziewczynę, która zbiera motocykle, a przecież, to teoretycznie bardziej dla facetów. :)
Z perspektywy czasu myślę sobie, jak by to było gdybym pozostał przy tych kilku sztukach, które pozostawiła po sobie moja siostra. Dobrze się stało, że cały ten "wirus" ewoluował i coraz bardziej zacząłem traktować to wszystko na serio. Zbieram Barbie na tyle poważnie, że bez większego problemu wydaje na nie pieniądze, osłabiając co miesiąc domowy budżet, który mógłbym przecież przeznaczyć na rzeczy bardziej "potrzebne".
Ten wstęp dedykuję pewnej osobie, z którą wiele razy dyskutowałem na ten temat. 

Dzisiejsza lalka pochodzi z jednej z moich ulubionych serii czyli Barbie Totally Hair 1991. Wersja Afro American (zwana w skrócie AA) jest jak dotąd jedną z najdroższych lalek (play line) w całej mojej kolekcji z uwagi na swoją nietuzinkowość oraz dość znikomą obecność (nawet na amerykańskim ebay-u) na portalach aukcyjnych. Jest "nie lada" rarytasem, przybyła NRFB, jej pudełko mimo swoich 21 lat wygląda jak by wczoraj zjechało z taśmy produkcyjnej. Dla mnie idealny stan pudełka to jak dla konesera obrazów piękna rama. 

Dossier
imię - Barbie
data przybycia do mnie - 13 kwietnia 2012
rok produkcji - 1991
headmold - Christie 1987
ciałko - TNT 1966, ręce PTS zgięcie 90 stopni.
seria - Totally Hair
numer katalogowy - 5948
produkcja - Made In Malaysia
oczy - brązowo-turkusowe
włosy - czarne

Totally Hair AA 1991

Tył pudła przedstawia możliwości fryzur jakie możemy wykonać dzięki dołączonym w pudle akcesoriom, oraz trójkę najbardziej rozreklamowanych uczestników tej serii. Barbie (Blonde) Kena i Barbie (Brunette).

Totally Hair AA 1991

Totally Hair AA 1991

Jest piękna, "zakochałem" się w niej od pierwszego wejrzenia. Jako, że uwielbiam wszystkie murzynki stała się moją ulubienicą. Ubrana jest w krótką sukienkę w hipnotyzujące wzory. Tektura wnętrza pudła jest w kolorze soczystej zieleni co bardzo fajnie podkreśla jej ciemną karnację. Zastanawia mnie jeden fakt, czemu Barbie AA, która jest traktowana jako ciemnoskóry odpowiednik zwykłej Barbie ma sukienkę z "niebieskiego" materiału? Przeważnie (patrząc na inne serie Barbie) AA nosiła ten sam strój co Blonde. 

Totally Hair AA 1991

Dodatkami są liczne akcesoria do stylizacji włosów, na niebieskiej opasce z kwiatkiem zaczynając na żelu do układania grzywki kończąc.

Totally Hair AA 1991

Totally Hair AA 1991

Totally Hair AA 1991

Niebieski trójkątny pierścionek - to o zapożyczeniu tej biżuterii pisałem w poprzednim poście przedstawiając All American Christie 1990. 

Totally Hair AA 1991

Kolczyki także trójkątne z zawieszką w tym samym kształcie.

Totally Hair AA 1991

Największą niespodzianką i elementem zachwycającym mnie najbardziej są jej oczy! Brązowo-turkusowe tęczówki ozdobione niebieskim, różowym i złotym cieniem. Bosko! 

Totally Hair AA 1991

Usta też są niezwykłe. Tylko przy tej lalce z tej serii użyto innego koloru szminki niż jasnoróżowy. Pomadka jest ciemno wiśniowa i co rzadko spotykane u Barbie z tych czasów - opalizująca, przez co Barbie wygląda jakby użyła błyszczyka. 

Totally Hair AA 1991

Zawsze marzyłem by mieć murzynkę z niebieskimi tęczówkami, no więc mam. :)

Totally Hair AA 1991

Totally Hair AA 1991

Czas na porównania:
Barbie AA i jej koleżanki, które już czekają w gotowości.

Totally Hair AA 1991

Na pierwszy ogień porównanie koloru włosów:
Jak widać jasnoskóra Brunette ma tak naprawdę włosy w kolorze ciemnego brązu, co dopiero przy posiadaniu Barbie AA stało się bardzo widoczne. Włosy AA są utrzymane w bardzo intensywnej czerni. 

Totally Hair AA 1991

Tył pudełek obu pań:
Jak widać Barbie AA raz zastępuje na obrazkach blondynkę, raz brunetkę.

Totally Hair AA 1991

Różne napisy logo Barbie.
Barbie AA i Barbie Brunette mają pochyły napis, tylko Blonde ma tradycyjny towarzyszący Barbie od chwili wypuszczenia na rynek Super Star 1977. Dodam, że pochyły napis wszedł na stałe na pudełka w roku 1992, więc moje dwie ciemnowłose musiały być wypuszczone jakoś pod koniec roku 1991 lub nawet w roku 1992 mimo, że data produkcji na wszystkich trzech pudelkach widnieje 1991. 

Totally Hair AA 1991

Porównanie brwi, koloru tęczówek i cieni na wszystkich trzech modelach Barbie Totally Hair.

Totally Hair AA 1991

Trzy koleżanki czekają cierpliwie na resztę serii do której uzbierania brak mi (z dorosłych lalek) Whitney i Kena.

Totally Hair AA 1991

Ogólnie w mojej kolekcji znajdują się cztery TH, nie mogę przecież nie wspomnieć o trupku, który doczekał się nawet swojej oryginalnej kreacji (Aga dziękuję jeszcze raz) :*
Przy okazji możecie dostrzec, że z pozoru ta sama sukienka za każdym razem jest inna. Przy tak mozaikowym wzorze nie było innej możliwości. Moim zdaniem Barbie Totally Hair bez swojego oryginalnego ciuszka to jak żołnierz bez umundurowania. :) Czyż nie? 

My Collection Barbie Totally Hair 1991

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety