czwartek, 15 listopada 2012

Pink Jubilee Barbie® 1987

Na wstępie tej noty chciałbym jeszcze raz podziękować za liczne życzenia pod moim rocznicowym postem. Dziś, pozostając w klimacie rocznicy - przedstawię Barbie, którą kupiłem z myślą o tej właśnie okazji. Mieszka już u mnie przeszło miesiąc, ale mój blog, to (między innymi) katalog, więc musiała poczekać na swoją kolej. 

Zastanawiam się czy każdy z Was pamięta swój pierwszy kontakt z laką Barbie? Otóż ja pamiętałem, ale jak przez mgłę (nie chodzi o My First Princess 1989). Wszystko wyklarowało się, po spotkaniu z moją przyjaciółką z dzieciństwa. Tak, moi drodzy - kolejna osoba z mojego towarzystwa została niedawno wtajemniczona w moje hobby i oczywiście przyjęła je z wielkim entuzjazmem. Odnowiony kontakt, po wielu latach zaowocował butelką szampana oraz licznymi wspomnieniami. Spośród wielu historii, które wyszperaliśmy z pamięci naszych szczenięcych lat wyłonił się temat zabaw i zabawek, towarzyszących nam dzielnie w tamtych magicznych czasach. Gdy już wszystkie wspomnienia szarego PRL-U zostały odkurzone, a w naszych głowach znów ożyły - radyjka z pudełek od zapałek z owadem w środku (wiem drastyczne), wyścigi pływających patyków na rzece, "raz, dwa, trzy baba jaga patrzy" oraz zwisanie na trzepaku - przyszła kolej na Barbie. Bardzo szybko udało nam się ją zidentyfikować, gdyż Kasia ma lalkę do dziś. Okazało się, że jest to Pink Jubile 1987 - to właśnie tą Barbie po raz pierwszy w życiu trzymałem w rękach. Pierwsza Barbie, z którą miałem styczność, a ja jej nie mam w zbiorze(?) - pomyślałem i od razu po spotkaniu i postanowiłem ją sobie odkupić. Tak oto, po 25 latach znów mogę spojrzeć na to różowe bóstwo, które mimo wszędobylskiego różu nie zieje tandetą, a klasą i szykiem. 

Dossier
imię - Barbie
data przybycia do mnie - 6 października 2012
przybyła z - USA
rok produkcji - 1987
headmold - Super Star 1976
ciało - TNT 1966
ręce - PTS - zgięte w 90 stopni
seria - Pink Jubilee - Special Limited Edition / Party Pink Barbie (Europe)
numer katalogowy - 4589
produkcja - MADE IN CHINA
oczy - niebieskie
usta - rózowe
włosy - słomkowy blond

Barbie przybyła do mnie NRFB, ale szybko stwierdziłem, że musi stać się RWPM. 
Barbie Pink Jubilee 1987


Barbie Party Pink - wersja europejska

Barbie pochodzi z limitowanej serii, wyprodukowanej na 25 lecie sklepu Wal-Mart's. Jej niezwykłość polega na tym, że jej strój można nosić, nie na dwa, nie na słynne trzy, ale uwaga na dziesięć sposobów! Wszystkie wariacje są pokazane na froncie, bokach i tyle pudełka.
Barbie Pink Jubilee 1987

Barbie Pink Jubilee 1987

Barbie Pink Jubilee 1987

Barbie Pink Jubilee 1987



Prezentacje strojów mamy już za sobą, czas na bliższą prezentację lalki - oczywiście na tekturce, by nie zburzyć jej idealności. Suknia składa się z kilku warstw - całość tworzy piękną balową kreację. 
Barbie Pink Jubilee 1987

Puszysty puszek - chyba najbardziej pożądany element stroju lalek z połowy lat 80. Można go nosić na kilka sposobów, między innymi na głowie, co obrazuje jedno ze zdjęć fashion na pudełku. 
Barbie Pink Jubilee 1987

Wielowarstwowa suknia, to właśnie ona utkwiła mi w pamięci najbardziej, gdy widziałem tę lalkę jeszcze oczami dziecka.
Barbie Pink Jubilee 1987

Najbardziej (milo) zaskoczyły mnie koronkowe rajstopy, ozdobione srebrną nitką i różowymi kwiatami - tych nie pamiętała nawet Kasia. 
Barbie Pink Jubilee 1987

Barbie Pink Jubilee 1987

Lśniące (saranowe) włosy zaczesane gładko na bok, zabezpieczone specjalną plastikową tarczą, chroniącą przed potarganiem loków. 
Barbie Pink Jubilee 1987

Barbie Pink Jubilee 1987

Jubilee jest pełna wdzięku i klasy, którą reprezentują wczesne Barbie - nie zdziwi nikogo jak powiem, że szybko dołączyła do grona moich ulubionych lalek. 
Barbie Pink Jubilee 1987

Przepiękny rysunek oka utrzymany w kolorze granatu i błękitu, ozdobiony wrzosowym cieniem i licznymi rzęsami. Nad oczami wyraziste, ciemno brązowe (prawie czarne) brwi - rzadko spotykane u blondynek.
Barbie Pink Jubilee 1987

Dodatki:
Rysunkowa instrukcja fashion - podpowiadająca jak tworzyć dane kreacje.
Barbie Pink Jubilee 1987

Tekturowe drobiazgi, które były bardzo oryginalnym lecz krótkotrwałym elementem zabawy.
Barbie Pink Jubilee 1987

I to co mnie najbardziej ucieszyło - katalog "harmonijka" (nie plakat) obrazujący inne wyroby Mattela z roku 1986-1987, właśnie taki jego kształt pamiętam z dzieciństwa. Zdradzę, że już wybrałem sobie z niego cztery lalki, które w najbliższych miesiącach zamieszkają w mojej witrynie. 
Barbie Pink Jubilee 1987
Bonus:
Zdjęcia z dzieciństwa.
Moja wieloletnia przyjaciółka Kasia i jej Barbie, która na tych zdjęciach pachniała nowością - rok 1988. 




Tegoroczne zdjęcie lalek Kasi. Fleur i Barbie Pink Jubilee (Pink Party) ikony z Pewex-u nadal w oryginalnych ubrankach.
Edycja:
Tu lalki Kasi już u mnie KLIK.


Zobrazowanie starych, różowych czasów z dzieciństwa. Nasze wspólne zdjęcie na wakacjach u naszych babć (rok 1989). Te małe "japońskie" dziecko z rozdziawioną buzią, to ja, a tuż obok Kasia - właścicielka Pink Barbie Jubilee. Dodam, że na tamte czasy posiadanie takiej Barbie było czymś w rodzaju wielkiego przywileju. 

Aktualizacja:
Kasia i jej lalki, które stały się prezentem dla mnie, Fleur, Ken, Barbie i Diana.


Mars collector Barbie

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety