czwartek, 17 kwietnia 2014

Sun Lovin'™ Malibu® P.J.® 1978

Fakt, że uwielbiam lata 80-te nie jest już dla nikogo nowinką, ale dziś przedstawię lalkę, która pochodzi z wcześniejszej epoki, czyli z końca lat 70-tych.
P.J. jest pierwszą "dollą" w moim zbiorze z roku 1978 (w pudełku), a więc stała się przysłowiową cegiełką, która zaczęła budowę mojego archiwum z lat 1977-1979 oczywiście w pudełkach, bo nie da się ukryć, że taka forma kolekcjonerstwa fascynuje mnie najbardziej. Już rozglądam się za kolejnymi perłami. 
Sun Lovin Malibu, to jedna z pierwszych serii plażowych (w których skład wchodzi Barbie z moldem Super Star), które tak bardzo pokochał świat kolekcjonerów i fanów Barbie. Liczne w obsadę serie składające się z Barbie, Kena, Skipper i innych przyjaciół, były kwintesencją tańszej linii lalek. Dziś, to już archiwa zbliżające się do 40-tki, więc wiadomo, że ich ceny się zmieniły, ale chęć przygarnięcia dawnej śmietanki prosto z plaż Malibu jest jeszcze bardziej kusząca.
 Sun Lovin' Malibu - pomysł na serię z wyraźnie zaznaczonym śladem opalenizny był trafiony, choć podczas intensywnej eksploatacji ten cały urok odpryskiwał z ciał lalek w dosłownym tego słowa znaczeniu.

P.J. nie jest egzemplarzem NRFB, ale trochę jej pomogłem, by tak wyglądała mocując jej ręce gumkami, by nie obijała się o ścianki pudełka. Poprzednia właścicielka trzymała ją na wolności, ale ja się postarałem o jej przymknięcie. Taki ze mnie mały lalkowy gliniarz i dobrze mi z tym. ;)

Dossier
imię: P.J.
data przybycia do mnie: 2 kwietnia 2014
seria: Sun Lovin' Malibu
produkcja: Made In Philippines
numer katalogowy: 1187
box date: 1978
na rynku: 1979
headmold: Steffie 1971
ciało: TNT 1966
ręce: PTR
oczy: fioletowe
włosy: blond

P.J. Sun Lovin' Malibu 1978

P.J. Sun Lovin' Malibu 1978

P.J. Sun Lovin' Malibu 1978

P.J. Sun Lovin' Malibu 1978

P.J. Sun Lovin' Malibu 1978

P.J. Sun Lovin' Malibu 1978

P.J. Sun Lovin' Malibu 1978

P.J. Sun Lovin' Malibu 1978

P.J. Sun Lovin' Malibu 1978

P.J. Sun Lovin' Malibu 1978

Sun Lovin Malibu jest drugą P.J. w moim zbiorze i z pewnością nie ostatnią. :)

P.J. Sun Lovin' Malibu 1978, Sweet Roses 1983

Jest również drugą lalką z headmoldem Steffie (1971) ubraną w kostium kąpielowy.

Teresa Wet'n Wild 1989, P.J. Sun Lovin' Malibu 1978
Bonus:
P.J. nie jest jedyną lalką, która trafiła do mnie od tego samego sprzedawcy. Otóż zachciało mi się lalek bez pudełek (czasem tak mam) i padło na trzy damy z lat 80-tych - Astronaut Barbie 1985, Dream date Barbie 1982, Jewel Secrets Barbie 1986. Nie będę ich specjalnie opisywał (mimo idealnego stanu i moich fryzjerskich zabiegów), gdyż na tym blogu szersze prezentacje otrzymują już tylko egzemplarze w pudełkach (jak na nazwę bloga przystało). Jedna z nich wkrótce doczeka się odpowiednika NRFB, więc pewnie gościnnie wystąpi przy swoim zapudłowanej wersji. ;)

Astronaut Barbie 1985, Dream date Barbie 1982, Jewel Secrets Barbie 1986

Na wyżej wspomnianą prezentację czekają już trzy pudełka wypełnione rarytasami. Wszystkie lalki pochodzą ze specjalnych edycji tworzonych dla różnych amerykańskich sklepów, a dowiedziałem się o nich z mojej książki... nazwijmy ją "Wylęgarnią chcieja". :)


Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety