czwartek, 11 sierpnia 2016

Travel Agent Barbie® 1986, Kitchen Accents Barbie® 1985

Doskonale pamiętam początki mojego zbieractwa i dzień, w którym przywiozłem do domu kolekcję lalek Barbie z dziecięcych lat. Było to dokładnie sześć lat temu (sierpień 2010) i nawet nie wiem, kiedy ten mały, kolorowy karton ewoluował w dwie ściany witryn po brzegi wypchanych lalkami. Przytoczyłem sobie myśli z tamtego okresu, w którym moim założeniem było zbieranie tylko i wyłącznie lalek, bez żadnych gadżetów dla nich. Moja kolekcja jest dla mnie satysfakcjonująca, choć ciągle coś do niej przybywa, to mam większość modeli Barbie, które chciałem mieć.
Reasumując, dlaczego napisałem cały ten wstęp, a właśnie dlatego, że nagle zachciało mi się gadżetów, a nie tylko samych lalek Barbie. Gadżetów archiwalnych z moich ukochanych lat 80-tych. Przeglądając wiele portali aukcyjnych, polskich i zagranicznych moim oczom ukazał się zestaw cudeniek prosto z tych magicznych lat i popłynąłem, bo trochę tego towaru przytuliłem. ;)

Moim podstawowym wyznacznikiem pozyskiwania różnego ekwipunku ze świata Barbie, jest oczywiście obecność oryginalnego pudełka, choć naturalnie samo pudełko to nie wszystko. Jeśli już mam wydać na coś pieniądze, to przedmioty muszą być w stanie dobrym lub bardzo dobrym. Tych kanonów się trzymam i do tej chwili udaje mi się do nich stosować. Niestety, w naszym kraju tego typu rzeczy jest stosunkowo mało, bo w biednej, komunistycznej Polsce lat 80-tych na takie cuda było stać niewielu. Polskich aukcji z inwentarzem, który mnie interesuje, jest jak na lekarstwo, ale czasem zdarza się tak, że nie muszę ich szukać, bo wspaniałomyślni sprzedający odzywają się do mnie pierwsi. To oczywiście bardzo miłe, ale jednak lekko irytują mnie sytuacje, gdy ktoś próbuje mi proponować mebel niekompletny, podniszczony i najczęściej bez pudełka za cenę z kosmosu, tylko dlatego, że to unikat z tamtych lat i że ja jestem kolekcjonerem. Takim zestawom i cenom mówię zdecydowane NIE! Jeśli już mam wydać pieniądze to cena musi być adekwatna do stanu rzeczy, a nie tylko do rocznika. Kilka razy udało mi się już trafić na fajne okazje, choć tanio nie było, to towar zdecydowanie wart swojej ceny.

Na pierwszy ogień do prezentacji idzie zestaw Barbie Travel Agent 1986, który ma dokładnie trzydzieści lat. Pudełko w stanie dobrym z kilkoma zagnieceniami i przetarciami, ale z uwagi na fakt, że jest to zestaw używany, to uważam, że pudło i tak wygląda super.

Data przybycia zestawu: 27 lipca 2016
Data produkcji: 1986
Kraj produkcji: Made in Hong Kong
Seria: Barbie Travel Agent
Numer katalogowy: #7747
Travel Agent Barbie® #7747 1986

Dlaczego lubię mieć inwentarz w pudełkach? Z bardzo prostej przyczyny, bo uwielbiam oglądać ilustracje z dawnych lat, na których widnieją różne, archiwalne modelki. W tym przypadku widzimy piękną Peaches 'n Cream Barbie® 1984 ubraną w fashion Barbie Twice As Nice #2301 (1986).
Travel Agent Barbie®  #7747 1986

Hot Stuff Skipper® 1985 i Ken, którego tożsamość trudno mi odgadnąć. Widzę, że ma headmold 1983 oraz ciało w prostymi rękami PTR, ale takich Kenów było na pęczki. ;)
Travel Agent Barbie®  #7747 1986

Travel Agent Barbie®  #7747 1986

Zdjęcie poniżej przedstawia moje biuro podróży już po wyjęciu z pudełka. W jego skład wchodzą rozkładana, tekturowa diorama, regał, szafka na akta, kopiarka, dwa biurka, dwa krzesła obrotowe, komputer z klawiaturą, stojak na makulaturę, dwa kosze na śmieci oraz inne, drobne akcesoria takie jak telefon, kasa fiskalna, dozownik taśmy, kalkulator, zszywacz, zegar, książki, tace na akta, stojak na długopisy, Kondycję mebli oceniam na bardzo dobry jedynie wysoka półka lekko zmieniła swój kolor w górnej partii oraz brakuje kilka drobnych elementów dekoracji.
Travel Agent Barbie®  #7747 1986
Powiem szczerze, że nie miałem pojęcia o istnieniu tego zestawu do chwili zetknięcia się z nim na aukcji. Jestem bardzo zadowolony z jego posiadania, bo to z pewnością rzadko spotykany w naszym kraju zestaw. Jeśli ktoś z was go ma proszę pisać. :)
Travel Agent Barbie®  #7747 1986

Scenka rodzajowa wzorowana na tej z pudełka. W roli modeli wystąpili podobnie jak w oryginale Hot Stuff Skipper® 1985 oraz Great Shape Ken i Day to Night Barbie 1984. Posiadam z zbiorze Peaches 'n Cream Barbie, ale nie miałem w co ją przebrać, dlatego Day to Night Barbie wydawała mi się do tej roli idealna.
Travel Agent Barbie®  #7747 1986

Travel Agent Barbie®  #7747 1986

Travel Agent Barbie®  #7747 1986

Travel Agent Barbie®  #7747 1986

Travel Agent Barbie® 1986

Data przybycia zestawu: 27 lipca 2016
Seria: Kitchen Accents
Numer katalogowy: #2373
Data produkcji: 1985
Kraj produkcji: Made in Taiwan

Zestaw kupiłem razem z wyżej prezentowanym biurem. Seria Kitchen Accents z mikrofalówką i szafką kuchenną. Jak widać pudełko jest bardzo sfatygowane, ale najważniejsze, że jest i wyraźnie przedstawia to co trzeba.
Kitchen Accents Barbie® #2373 1985 

Na zdjęciu pudełka widzimy piękną Crystal Barbie 1983 ubraną w fashion numer #2091.
Kitchen Accents Barbie® #2373 1985 

Kitchen Accents Barbie® #2373 1985 

Szafka i mikrofala są elementami oddzielnymi. Niestety zestaw nie posiadał oryginalnych biało-granatowych naczyń, które poprzedniemu właścicielowi zaginęły podczas użytkowania, ale zastąpiłem je garnkami z innego zestawu Barbie. W roli modelki przy mojej prezentacji również wystąpiła Crystal Barbie 1983 przebrana w strój mojego pomysłu.
Kitchen Accents Barbie® #2373 1985 

Zarówno mikrofala jak i szafka są w stanie dobrym. Nie mają pęknięć czy ubytków, jedynie mikrofala z uwagi na wiek i prawdopodobnie zbyt długi kontakt z promieniami słonecznymi zmieniła kolor frontu z różowego na lekko łososiowy.
Kitchen Accents Barbie® #2373 1985 

Kitchen Accents Barbie® #2373 1985 

Kitchen Accents Barbie® #2373 1985 
Po tej notce i obcowaniu ze światem Barbie z lat 80-tych uznałem, że jest to mój ulubiony czas Barbie i z wielką chęcią znów powrócę na te tory. Nowe lalki nadal będą do mnie trafiać i prawdopodobnie znów odwrócę proporcję i tych archiwalnych będzie więcej. Tyle na dziś. W kolejnej nocie przedstawię następną porcję akcesoriów dla Barbie.
Kiss.
Mars 

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety