czwartek, 2 listopada 2017

Hollywood Hair™ Barbie® 1992

Witam serdecznie w listopadzie. Dziś na łamach mojego bloga przeniesiemy się do początków lat 90-tych, w których powolnymi krokami kończyła się złota era Barbie Super Star. Pierwsza połowa, a zwłaszcza lata od 1990 do 1993 nadal płodziły kilka kultowych pozycji. Po wielkim sukcesie kultowej Totally Hair 1991 sztab projektantów Mattela próbował powtórzyć ten sukces, tworząc kolejną piękność obdarzoną bardzo długimi włosami. Hollywood jest jednak skrajnie inna, nie posiada już karbowanych i tak bardzo długich włosów, a jej strój jest bardziej elegancki, ociekając bielą i złotem. W rezultacie stworzono pomysł, który również dobrze się sprzedał, choć nie doścignął w rankingach królującej poprzedniczce. 

Dossier
imię: Barbie
data przybycia do mnie: 4 października 2017
seria: Hollywood Hair
numer katalogowy: 2308
produkcja: Made in China
box date: 1992
na rynku: 1993
headmold: Superstar 1976
ciało: TNT 1966
ręce: zgięte w 90 stopni PTS
nogi: gumowe, zginane
odcień skóry: naturalny śniady
oczy: niebieskie
usta: czerwone
włosy: słoneczny blond

Od kiedy tylko pamiętam, zawsze chciałem mieć komplet tej serii NRFB, choć w wyniku wysypu nowości współczesnego Mattela oraz spore zafiksowanie na leciwe akcesoria, lekko zaniedbałem proceder zdobywania samych lalek archiwalnych. Jednakże ukochana era nie daje mi o sobie zapomnieć i chęć posiadania kolejnej takiej rezydentki trafia we mnie jak "grom z jasnego nieba".
Hollywood Hair Barbie® 1992

Z tyłu pudła widzimy zdjęcie promocyjne całej serii, w której skład wchodzą cztery lalki, czyli Teresa, Skipper, Barbie i Ken. 
Hollywood Hair Barbie® 1992



Hollywood Hair Barbie® 1992

Hollywood Hair Barbie® 1992

Pudełko nie jest zaklejane, ma specjalny papierowy zatrzask, dzięki niemu można dostać się do lalki bez konieczności niszczenia wieczka. Zdjęcia na tekturce, to idealny sposób, by przyjrzeć się lepiej zarówno Barbie, jak i jej akcesoriom.
Hollywood Hair Barbie® 1992

Zaczynamy od góry, czyli od złotej szarfy, którą Barbie ma przewiązaną na głowie. Przypomina ogromną kokardę bardzo modną w tamtych czasach. W uszach lalki widzimy złote, długie kolczyki z motywem gwiazd różnej wielkości. 
Hollywood Hair Barbie® 1992

Kolejny atrybut, który wówczas cechował lalki z "wyższej półki" cenowej, czyli wymyślny gadżet w postaci różowego spray-u do włosów. Wtedy był to zdecydowanie szał, a dziś, po prawie trzydziestu latach flaszeczka nadal wygląda pięknie, ale nie korci mnie sprawdzać, co się stało z jego zawartością. ;) 
Hollywood Hair Barbie® 1992

Strój Barbie utrzymany w barwie białej i złotej jest również bardzo szałowy. Nie trudno zauważyć tu nadruków cechujących tę serię, czyli gwiazd i dumnego napisu Hollywood.
Hollywood Hair Barbie® 1992

Na nogach Barbie widzimy złote kozaki w iście Hollywoodzkim stylu.
Hollywood Hair Barbie® 1992

Żółty grzebień spełnia tu dwie funkcje. Rozczesuje długie, lśniące włosy oraz służy jako szablon do natryskiwania gwiazd, dzięki specjalnym otworom.
Hollywood Hair Barbie® 1992

Hollywood Hair Barbie® 1992

Buzia Barbie to kwintesencja początków lat 90-tych, czyli wielkie niebieskie oczy utrzymane w różnych odcieniach niebieskiego z fioletowymi odblaskami światła oraz soczyste, czerwone usta, które w przypadku lalek z poprzedniej dekady były raczej rzadkością.
Hollywood Hair Barbie® 1992

Hollywood Hair Barbie® 1992

Egzemplarz pudełkowy w towarzystwie siostry bliźniaczki, którą kupiłem na samym początku mojej zabawy w kolekcjonera. Pamiętam, że wówczas zdobycie na allegro takiej lalki, choćby nagiej graniczyło z cudem lub słonym wydatkiem. 
Hollywood Hair Barbie® 1992

Hollywood zasila zbiorek innych "bezpudełkowych" lalek, które z uwagi na brak oryginalnego przyodziewku noszą się u mnie w kolorze gold. Myślę, że już tak pozostaną, gdyż zdecydowanie wolę kupić sobie lalkę NRFB niż usilnie polować na oryginalne outfit-y dla nagusek. 
Hollywood Hair Barbie® 1992

Pudełkowa Hollywood z całym ekwipunkiem, również w postaci "makulatury", którą uwielbiam. Bardzo żałuję, że przy dzisiejszych lalkach na próżno możemy szukać takich elementów. 
Hollywood Hair Barbie® 1992

Gwarancja, instrukcja obsługi używania spray-u i aplikowania gwiazdek, karty klubowicza i oczywiście katalog z ofertą sprzedaży na rok 1992. 
Hollywood Hair Barbie® 1992

Przedstawiam zawartość katalogu. 
Catalog Barbie 1992 

Catalog Barbie 1992 

Catalog Barbie 1992 

Catalog Barbie 1992 

Catalog Barbie 1992 

Catalog Barbie 1992 

Catalog Barbie 1992 

Catalog Barbie 1992 

Żeńska część serii już w komplecie. Do upolowania został już tylko Ken, ale idąc śladem mozolnego kompletowania dziewczyn, jestem bardzo ciekawy, w którym roku trafi do mnie gość w spodniach w gwiazdy. Więcej o pozostałych dziewczynach znajdziecie tu i tu. 
Catalog Barbie 1992 

Poniżej Barbie Totally Hair 1991 i Barbie Hollywood Hair 1992, długowłose królowe z początków lat 90-tych stojące na afiszu w mojej witrynie. Uwielbiam widok różowych boksów z lalkami w środku, które ciągle wyglądają tak, jakby wczoraj zjechały z taśmy produkcyjnej i zachęcały do kupna na półce sklepowej. Myślę, że nie jestem przypadkiem odosobnionym, bo przecież gdyby każdy kolekcjoner bez wyjątku "deboksował" swoje lalki, to na świecie po przykładowych 30 latach od wyprodukowania, nie byłoby żadnego egzemplarza NRFB. Ja wychodzę z założenia, że nie jestem małym dzieckiem, żebym czuł bezgraniczną potrzebę wyjęcia z pudeł całego posiadanego inwentarza. Zdecydowanie wolę już opcję podwójnych egzemplarzy, żeby mieć ciastko i zjeść ciastko. ;) 
Hollywood Hair Barbie® 1992
Wspomnień czar: 
Dlaczego zdecydowałem się na zakup Hollywood Hair właśnie teraz? To był impuls wywołany pewnym znaleziskiem w domu rodzinnym. Osoby, których dzieciństwo przypadło na przełom lat 80 i 90-tych pewnie pamiętają tak zwane "żurnale", czyli grube jak książka telefoniczna, zagraniczne katalogi (moja mama przywoziła je z Niemiec) z ofertami sprzedażowymi od ubrań po sprzęty RTV i AGD, meble, ubrania, na zabawkach kończąc. Z ogromnym sentymentem przejrzałem te dawne źródło pokus, a gdy trafiłem na stronę z Barbie, moim oczom ukazała się Hollywood Hair. Wtedy mi się przypomniało, że nie mam jej w swoim zbiorze (NRFB) i czas to nadrobić, więc nadrobiłem. 
Żurnal strona 792 i 793 dotycząca lalek Barbie i nie tylko 

Żurnal strona 792 

Tyle na dziś. Do zobaczenia w kolejnej nocie, a w niej kolejny przeskok do poprzedniej dekady, czyli do lat 80-tych. Serdecznie zapraszam wszystkich wielbicieli tej ery. 

Ściskam w kolekcjonerskie serca. ♥ ♥ ♥
Mars collector Barbie 

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety