czwartek, 7 stycznia 2021

Barbie® & friends 1982

Witam w pierwszej nocie 2021 roku.

Dziś przedstawię pierwszy z trzech świątecznych prezentów, które będę opisywał wyjątkowo poza kolejnością przybycia. Dawno na moim blogu nie było notki okraszonej sentymentem, ale dziś prezentowane lalki sprawią, że pojawią się aż dwa takie wątki. 

Dossier
imię: Barbie 
data przybycia do mnie: 24 grudnia 2020
numer katalogowy: 4431
produkcja: Made in Taiwan
box date: 1982
na rynku: 1983
headmold: headmold Steffie, Ken Superstar 1977, Barbie Superstar 1976 
ciało: TNT 1966

Barbie® & friends jeden z najpiękniejszych zestawów pierwszej połowy lat 80-tyh nareszcie stał się moją własnością, a wszystko dzięki przesympatycznej Pani Oli, którą miałem przyjemność poznać podczas spontanicznych zakupów na allegro. Naprawdę jestem za każdym razem zaskoczony popularnością mojego bloga oraz faktem, że moja postać może być tak silnie rozpoznawalna w kręgach kolekcjonerskich. Reasumując, jakiś czas temu kupiłem sobie lalkę, zwyczajnie, jak zwykle, a w odpowiedzi otrzymałem pytanie, czy to ja prowadzę bloga lalka w pudełku i tak od słowa do słowa okazało się, że sprzedającą jest wspaniała osoba. 
Dziś prezentowany zestaw odkupiłem właśnie od życzliwej Pani Oli, która była tak uprzejma, że zgodziła się odsprzedać mi go z własnej kolekcji. Przyznam, że nie spodziewałem się, że tacy ludzie jeszcze istnieją, nie odczułem choćby nutki rywalizacji, ani szczypty zazdrości, a jedynie same pozytywne fluidy. Pani Olu dziękuję jeszcze raz za wszystko!

Troje przyjaciół, P.J., Ken i Barbie od zawsze bardzo mi się podobali, ale nie tylko z uwagi na ich wartość kolekcjonerską, ale również przez sentyment. Osoby, których dzieciństwo przypadało na lata 80-te doskonale wiedzą jaką wartość w tamtych czasach miała lalka Barbie, wówczas dostępna tylko w sklepach Pewex, była czymś często nieosiągalnym dla przeciętnego "Kowalskiego". 

Barbie® & friends 1982 

Barbie® & friends 1982 

Tyl pudełka jest tu bardzo istotny ponieważ właśnie nie same lalki, a zdjęcia promocyjne mają największą wartość sentymentalną. Moja kuzynka Edyta była szczęśliwą posiadaczką właśnie takiego kartonika i któregoś letniego popołudnia siedząc na kocyku u babci za domem, trójka małych dzieci (moja siostra, kuzynka i ja) bawiła się wycinankami, a właściwie zdjęciami przyklejonymi do kredek. Stąd moja wielka sympatia do Kena bruneta, którym w tej zabawie byłem. :)

Barbie® & friends 1982 

Zaczynamy prezentację lalek. jako pierwsza piękna i bardzo lubiana przez świat kolekcjonerów P.J.
Barbie® & friends 1982 

Strój:
Urocza codzienna biała sukienka w granatowe paseczki przepasana różową wstęgą - piękna. 
Barbie® & friends 1982 

Buzia, czyli Steffie 1971 z pięknymi naturalnymi włosami blond (kocham ten odcień), błękitnymi oczami i bladymi, koralowymi ustami - cudowne połączenie.
Barbie® & friends 1982 

Barbie® & friends 1982 

Ken brunet, mój idol, synonim idealnej męskości, nie metroseksualny goguś jak współczesny klasyczny chłopak Barbie. 
Barbie® & friends 1982 

Strój:
Łososiowa koszulka z drobnym napisem Ken do tego bordowe spodnie na gumkę. 
Barbie® & friends 1982 

Headmold Ken 1977, czyli buzia Kena, która zaczęła towarzyszyć Barbie gdy na rynek wchodziła Superstar. Fryzura z bujnymi bokami zakrywającymi ucho i grzywką na bok, to klasyczne męskie uczesanie końcówki lat 70 i początku 80. Czarne włosy nie były bardzo popularne u Kena, ponieważ ogólnie był kojarzony jako mocno tleniony blondyn, to jednak dla mnie Ken brunet i szatyn jest zdecydowanie idealny! W tym modelu bardzo podobają mi się brwi, lekko krzaczaste. 
Barbie® & friends 1982 

Na koniec ona, gwiazda niezwyciężona, Barbie! Choć wiadomo, że P.J. jest bardziej pożądana z uwagi na mold i wąską dostępność, to jednak gwiazdą zawsze będzie Barbie! 
Barbie® & friends 1982 

Strój:
Biała bluzeczka z bufiastymi rękawkami w pastelowe paski do tego spódniczka w kolorze łososiowym. Na nogach getry w paski, ale z uwagi na pudełko nie są bardzo widoczne. 
Barbie® & friends 1982 

Buzia, Superstar 1976 - pisałem to wielokrotnie, ale dla mnie i myślę, że dla wielu kolekcjonerów na świecie, to jedyna i najpiękniejsza twarz, która pasuje do Barbie! Widać to jak tylko Mattel wypuści jakąś reprodukcję lub wariację na tych rysach - sprzedaż wzrasta momentalnie! W tym przypadku Barbie zachwyca liliowymi oczami i pastelowymi ustami. 
Barbie® & friends 1982 

Barbie® & friends 1982 

Barbie® & friends 1982 

Nie trzeba być bardzo wyuczonym w temacie Barbie, żeby dostrzec, że P.J. ma swój odpowiednik w serii Dream Date. Trochę to wygląda tak, jakby trójka przyjaciół z podwórka spotkała się w innym terminie na wystawnym balu, lub jak mówi nazwa serii na wyśnionej randce. 
Barbie® & friends 1982 

To samo dotyczy Barbie - dwa oblicza jednej postaci - w stroju balowym i codziennym - uwielbiam takie teorie! 
Barbie® & friends 1982 

Całą notkę dedykuję Pani Oli. :* 
Mars collector Barbie ♥ ♥ ♥

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety