sobota, 29 grudnia 2012

Nowy początek i Ghanian Barbie® Dolls Of The World® 1996

Nowy rok zbliża się wielkimi krokami. 

Witam w "nieczwartkowym" poście. Końca świata nie było, moje kolekcjonerstwo i blog trwają nadal - postanowiłem jednak wprowadzić w życie kilka zmian, które planowałem już od jakiegoś czasu, a zbliżający się nowy rok to dobra pora, by stworzyć "nowy początek". Każdy kolekcjoner z biegiem czasu się zmienia... zmienia się jego zamysł na prowadzenie kolekcji lub bloga. Jedni obierają nowy lalkowy kierunek, a inni rezygnują z pisania. Ja postanowiłem zmienić formę mojego "blogowego jestestwa" na czysto katalogową (podglądową). Na przełomie dwóch lat mój blog często zwany był przez czytelników "lalkową encyklopedią" i w tę stronę chcę podążać.
Podsumowując - rezygnuję z opcji komentarzy, lekko znużony moderacją bez której niestety "Ruch Troli" zrobiłby z mojego bloga brudnopis swoich złotych myśli, a po co mi to (?), a no właśnie po nic. :) Posty nadal będą źródłem prostych informacji, które (jak zdążyłem zauważyć po licznych mailach) bardzo ludziom pomagają. Wiem, że tym sposobem odcinam się od fajnej pamiątki jaką jest ślad zostawiany przez moich lalkowych znajomych, ale myślę, że prawdziwe znajomości przetrwają wszystko (liczę na to). 

Dossier
imię - Barbie
data przybycia do mnie - 30 listopada 2012
przybyła z - allegro
rok produkcji - 1996
headmold - Shani 1990
ciało - TNT 1966
ręce - PTS proste odchylane na boki
seria - DOTW
numer katalogowy - 15303
produkcja - MADE IN CHINA
oczy - brązowe
usta - bordowe
włosy - czarne

licznik wejść w dniu publikacji  - 145,504

Lalka kupiona NRFB - taką pozostanie. Pudełko nie posiada żadnych oznak użytkowania - można śmiało stwierdzić, że wygląda jak nowe. 

Ghanian Barbie 1996

Tył pudła przedstawia opis kultury regionu, który reprezentuje dana lalka. 

Ghanian Barbie 1996

Barbie ubrana jest w kolorowy materiał w geometryczne wzory typowe dla tego regionu. Pod spodem nosi żółtą długą dopasowaną sukienkę, której fragment można dostrzec w okolicach dekoltu. 

Ghanian Barbie 1996

Na szyi afrykański naszyjnik z koralami imitującymi kość słoniową. W uszach złote kolczyki w kształcie obręczy.

Ghanian Barbie 1996

Na głowie Barbie znajduje się turban, który określa pozycję społeczną danej kobiety - im jest wyższy tym jest ważniejsza. 

Ghanian Barbie 1996

Na nogach widoczne są złote klapki (bez obcasa).

Ghanian Barbie 1996

Ghanian ma piękną hebanową cerę - na koniec noty przedstawię kontrast ze stojącą obok Jamaican.

Ghanian Barbie 1996

Rysunek oka  jest skromny, ciemno brązowe oczy ozdobione białymi refleksami zdobi zielony cień. Usta są koloru bordowego, ale na zdjęciach wyszły jaśniejsze.

Ghanian Barbie 1996

Ghanian Barbie 1996

Ghanian Barbie 1996

Ghanian Barbie 1996

Rożnica między karnacją Barbie Jamaican i Ghanian.

Jamaican Barbie 1991 ,Ghanian Barbie 1996

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety