czwartek, 7 marca 2013

Doll Case 1961 Flocked Hair Ken® (3) 1961

Świat mojego kolekcjonerstwa coraz bardziej mnie zaskakuje, począwszy od osobistej satysfakcji z sukcesywnego poszerzania wiedzy i kolekcji oraz licznych serdecznych maili od przyjaźnie i ciekawie nastawionych osób, na publicznym zainteresowaniu skończywszy. Ostatnimi czasy "podziw" mojego zbioru przenosi się na coraz bardziej oficjalne tory, a wszystko dzięki blogowi, który ujmę to w cudzysłów jest podobno "kultowy". ;) Proponowano mi już dwie wystawy, ale odmówiłem ze względu na dalekie ich umiejscowienie. Jednak ostatni news, który wpłynął na mojego maila lekko mnie zaskoczył, to propozycja Pani Zofii. M z Polskiego Radia z pytaniem czy jest możliwość przeprowadzenia ze mną krótkiej rozmowy na temat Barbie w specjalnej audycji jej poświęconej. :)

No nic, wracam do właściwego tematu:
Kolejny zestaw kupiony z myślą o Doll Case 1961 - ten model walizki dość długo zaprzątał moje kolekcjonerskie myśli, a głównie dlatego, że jest jednym z pierwszych (tego typu) na rynku Mattela. 52 letnia walizeczka trzyma się bardzo dobrze, posiada działające zapięcie i rączkę. Główną klapę zdobią rysunki Barbie w przykładowej, występującej wtedy na rynku garderobie. Z walizką przyjechały do mnie dwie lalki (facet i kobieta). Na pierwszy ogień wrzucam faceta, a to już trzeci w mojej kolekcji Ken Flocked Hair. Nie będę się rozpisywał (po raz kolejny) na temat podobnej lalki, bo najbardziej szczegółowe informacje znajdziecie tu - (KLIK).

Dossier
imię - Ken
data przybycia do mnie - 8 lutego 2013
przybył z - USA
rok produkcji - 1961
headmold - Ken 1960
ciało - Vintage 1960
ręce - PTS proste
seria - Flocked Hair
numer katalogowy - #750
ubranie - Time For Tennis #790
oczy - niebieskie
usta - cieliste
włosy - blond

Kreacje Barbie od lewej: 
COMMUTER SET #916
WINTER HOLIDAY #975
SUBURBAN SHOPPER #969
"PEACHY-FLEECY" COAT #915. 

Doll Case 1961

Doll Case 1961

Ciekawostka:
Kolory ubrań na walizce są z niewiadomych przyczyn pozmieniane co lekko zmyla dzisiejszych kolekcjonerów. Przykładowo, prezentowana jako pierwsza z lewej COMMUTER SET #916 występowała w wersji granatowej, a nie jak pokazuje rysunek w zielonej. Podobna sytuacja jest z WINTER HOLIDAY #975 (druga z lewej) paski bluzy z kapturem były w kolorystyce biało, błękitno, czarnej. Najbardziej zagadkowa jednak staje się dla mnie kreacja SUBURBAN SHOPPER #969 gdyż jest łudząco podobna do istniejącej BUSY MORNING #956. Sądząc po numerze katalogowym BUSY była wyprodukowana wcześniej, ale w reprodukcjach katalogów z roku 1959, 1962 i 1963 BUSY pojawiła się dopiero w trzecim z nich. Nasuwa się pytanie, którą kreację przedstawia rysunek? Niebieską (#969) w przekłamanej barwie czerwonej czy czerwoną (#956) istniejącą pod inną nazwą. :)


Doll Case 1961

Obie kreacje różnią się się przede wszystkim kolorem posiadając dwie różne nazwy i numery katalogowe. Świat Vintage posiada wiele takich zagadek, niejasności, które ja osobiście uwielbiam. 


http://www.fashion-doll

http://www.gumtree.com.au
Doll Case 1961

Garderoba Kena na lata 1961 - 1962 (nazwy alfabetycznie)

1961 :
Campus Hero #770
Casuals #782
Dreamboat #785
In Training #780
Saturday Night Date #786
Sleeper Set #781
Sport Shorts #783
Terry Togs #784
Tuxedo #787

1962:
Rally Day #788
The Yachtsman #789
Time for Tennis #790 

Ken ma na sobie niekompletny (brak białych spodenek) strój fashion z 1962 roku - #790 TIME FOR TENNIS. Sweter i koszulka polo są w stanie bardzo dobrym i nie posiadają dużych śladów użytkowania. Polo nadal ma guziczek i nitkową pętelkę na którą można go zapiąć pod szyją. 


Ken Flocked Hair 1961 

Ken Flocked Hair 1961 

#790 TIME FOR TENNIS

W zestawie były także skarpetki z czarnym i czerwonym paskiem (mam podobne) oraz czarne spodenki, które Ken ma na sobie. 

Ken Flocked Hair 1961 

Podobnie jak poprzednio opisywany brat bliźniak Ken nie posiada ubytków w rysunku twarzy. Na jego głowie zachowały się resztki flok-owego meszku, co jest dowodem na to, że był rasowym blondynem. Gdy flok jest całkowicie wytarty bardzo trudno zidentyfikować jaki kolor włosów nosił dany Ken, ponieważ farba pokrywająca głowę jest u obu taka sama. 

Ken Flocked Hair 1961 

Ken Flocked Hair 1961 

Dodatkowo Ken posiadał marynarkę (i koszulę) z zestawu 1964 KEN COUNTRY CLUBBIN' #1400. Zamiast czarnych spodni dołączone były czerwone, ale nie udało mi się zlokalizować ich pochodzenia.

1963 :
Army and Air Force #797
Dr. Ken #793
Fun on Ice #791
Graduation #795
Masquerade #794
Play Ball #792
Sailor #796
Ski Champion #798
Touchdown #799

1964 :
American Airlines Captain #779
Campus Corduroys #1410
Country Clubbin' #1400 
Drum Major #775
Fountain Boy #1407
Fraternity Meeting #1408
Goin' Huntin' #1409
Going Bowling #1403
Roller Skate Date #1405 - (KLIK)
Skin Diver #1406
Special Date #1401
Victory Dance #1411 

KEN COUNTRY CLUBBIN' #1400


Bardzo spodobała mi się zielona torba zasuwana na prawdziwy (działający) zamek. Podobną ma w swoim zestawie Barbie WINTER HOLIDAY #975. 


doylestown-pennsylvania.olx.com
Trzej muszkieterowie z roku 1961. ;)

Ken Flocked Hair (3) 1961 

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety