czwartek, 19 września 2013

Spanish Barbie® Dolls of the World 1991

Pozostając w klimacie headmoldu Steffie (1971) przedstawiam kolejną lalkę, która przybyła do mojej kolekcji dosłownie kilka dni po uroczej rudej Midge. "Dzisiejsza" Barbie, to kolejna córka lubianej i bardzo licznej rodziny Dolls of the World. Spanish Barbie 1991 już od dawna zajmowała wysokie miejsce na mojej (ciągle sporej) wishliście, bo od chwili, gdy ujrzałem ją w jednej z moich książek. Ciągle nie mogę uwierzyć, że już ją mam i w każdej chwili mogę cieszyć swoje kolekcjonerskie oko jej cudną urodą. Uwielbiam dawne playline i nie umiem skoncentrować swoich myśli na modnych i nowoczesnych Barbie, kiedy tyle piękności dawnego Mattela czeka na przybycie. 

Dossier
imię: Barbie
data przybycia do mnie: 7 września 2013
seria: Dolls of the World
produkcja: Made In China
numer katalogowy: 4963
box date: 1991
na rynku: 1992
headmold: Steffie 1971
ciało: TNT 1966
ręce: PTS zgięte w 90 stopni
oczy: brązowe
usta: czerwone
włosy: czarne

Przybyła NRFB i taką pozostanie. Lubię kolor wewnętrznego kartonika, bardzo przypomina ten, który stosuję w moim "studiu". 

Barbie Spanish DOTW - 1991

Barbie Spanish DOTW - 1991

Barbie Spanish DOTW - 1991

Barbie Spanish DOTW - 1991

Zdjęcia z książek:
Pierwsze zdjęcie ładnie obrazuje nakrycie głowy Barbie. Czarny, koronkowy szal (chusta) obszyty złotą nicią i przymocowany do ozdobnego grzebienia. W przypadku NRFB, włosy są w nią schowane, przez co efekt jest słabo widoczny, ale chęć posiadania lalki w pudełku jest większa od możliwości podziwiania szala.

Barbie Spanish DOTW - 1991

Druga fota obrazuje lalki NRFB, tak się składa, że obie posiadam w mojej małej kolekcji DOTW.

Barbie Spanish DOTW - 1991

Barbie Spanish DOTW - 1991

Bardzo podoba mi się jej strój, jednakże nigdy nie śledziłem mody etnicznej, więc nie wiem czy jest właściwy, czy też nie. Całość utrzymana w raczej ciemnych barwach, a jednocześnie rozświetlają ją kwieciste wzory dodatków (fartucha i chusty).

Barbie Spanish DOTW - 1991

Barbie Spanish DOTW - 1991

Barbie Spanish DOTW - 1991

Barbie Spanish DOTW - 1991

Barbie obdarzona headmoldem Steffie (1971) ma piękne brązowe oczy ozdobione refleksami świetlnymi do tego zielony cień i trzy zalotne rzęsy u góry i dołu oka. Usta pomalowane na koralowo, bardzo fajnie współgrają z brzoskwiniową cerą twarzy. 

Barbie Spanish DOTW - 1991

Barbie Spanish DOTW - 1991

Barbie Spanish DOTW - 1991

Przyglądając się biżuterii Barbie, którą są duże, złote kolczyki, dostrzegłem, że ich kształt jest mi dziwnie znajomy, a w mojej głowie odkrywcy zapaliła się mała żarówka z napisem - TE SAME KOLCZYKI MA WESTERN FUN 1989. 

Barbie Spanish DOTW - 1991

Oczywiście miałem rację, a zdjęcie poniżej tylko obrazuje moje trafne spostrzeżenie. Dokładnie ten sam kształt kolczyków, a tylko pomalowany na złoto. Zdublowany pomysł, po dwóch latach od premiery sprawił, że (jak dotąd dla mnie) nietuzinkowość biżuterii Western Fun pękła jak bańka mydlana. Każda lalka, to kolejna lekcja i poszerzanie wiedzy o detale, które firma Mattel sprytnie poukrywała w swoich produktach. 

Barbie Western Fun 1989/ Barbie Spanish DOTW - 1991

Jedyną różnicą wydaje się być grubość uchwytu zawieszki kolczyka, a może to tylko masywność warstwy złotej farby (?). 

Barbie Spanish DOTW - 1991

Charakterystyczny pierścionek w kształcie kapsla od butelki również przestał być biżuteryjną wizytówką rodem z Westernu.

Barbie Spanish DOTW - 1991

Barbie Spanish DOTW - 1991

Spanish jest drugą DOTW w headmoldem Steffie, obie były bardzo pożądanymi członkiniami mojego zbioru. Na temat India Barbie, możecie poczytać tu (KLIK).

 Barbie Spanish DOTW - 1991/India Barbie 1981

Jednocześnie (jak pisałem wyżej) Spanish jest drugą lalką DOTW wydaną w roku 1991. Spory kawał czasu jestem posiadaczem przepięknej Jamaican Barbie (KLIK) z cudownym headmoldem Christie (1987).

 Jamaican Barbie 1991/Barbie Spanish DOTW - 1991  

W odpowiedzi na prośbę Anety przedstawiam zbiorową fotkę moich Steffie w pudelkach. Nie jest tego wiele, ale też nie zapowiada się, by moja radość kupowania Barbie spadła, więc z czasem i ich grono pewnie się powiększy. 

My collection headmold Steffie 1971

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety