czwartek, 24 września 2015

Inwazja Monster High™ czyli najazd strasznych lalek na Barbieland cz.3 - Robecca, Wydowna, Purrsephone, Toralei, Meowlody, Lorna

Witam w ostatnim czwartku września. Ostatnimi czasy naszły mnie rozmyślenia, jaką właściwie funkcję pełni lalka w życiu człowieka. Która z fashion doll jest dla dorosłych, a która dla dzieci? Jak je odróżnić i gdzie leży magiczna granica przynależności do różnych grup wiekowych. Czy w ogóle termin lalka dla dorosłych (nie licząc tych dmuchanych) istnieje? Czy może lalka dla dorosłych, to ta, której ceny zaczynają się od 150 $. Rozumiem, że Tonner, Integrity Toys, czy choćby człon Barbie Collector są partiami stworzonymi z myślą o dorosłych, ale tak naprawdę, to nadal jest tylko lalka, czyli rzecz ogólnie kojarząca się z dziećmi, a nie dorosłymi. Kolekcjoner, z uwagi na obeznanie w temacie dostrzeże różnicę między lalką Mattel, a choćby Integrity, ale czy te niby bardzo znaczące różnice dostrzeże osoba całkowicie nielalkowa lub małe dziecko również nieznające się na trendach? Wiadomo, że nie - sprawdziłem. Wszystko wskazuje na to, że to właśnie cena wyznacza granicę, która z lalek jest dla kogo przeznaczona. Dobrym przykładem jest pierwsza Barbie sprzedawana niegdyś za 3 $, sztywna i ubrana tylko w kostium kąpielowy była ofertą skierowaną dla małych dzieci, a obecnie jej wartość równa się cenie średniej klasy auta. Teraz szaleją za nią kolekcjonerzy w każdym wieku, czyli jak to właściwie jest? Kiedyś, gdy kosztowała te 3 $, była wyłącznie dla dzieci, a teraz, gdy kosztuje krocie, stała się dla dorosłych? Co tak naprawdę nami manipuluje i wyznacza dziwne kanony, bo z pewnością nie rodzaj lalki. Manipulują nami ceny i próżni ludzie, którzy łechtani tymi cenami, chcą narzucać trendy innym - smutne. Ja sam nie jestem typem kolekcjonera, który otacza się wyłącznie kosztownymi lalkami, więc automatycznie nie uważam tańszych za coś gorszego. Nie myślę wyniośle, że jestem na takie lalki zbyt dorosły, by się nimi zachwycać. Bo jak już pisałem wyżej, każda lalka jest tylko lalką, choćby kosztowała krocie. Nie mam potrzeby robić czegoś pod płaszczykiem tajemnicy, czyli zbierać po cichu i udawać, że sprawa mnie nie dotyczy - jednocześnie głosić dziwne przesłania, że określony typ lalek jest na niskim poziomie. Dla mnie lalka, to lalka i nie ważne, czy jest gwiazdą konwentu Integrity, Monster-ką, czy też archiwalną Barbie pink box. Również bez znaczenia, jest dla mnie fakt, czy reprezentuje grupę playline alboż limited edition. Z dużą tolerancją podchodzę także do tego, czy strój lalki, to mało wyszukana sukienka, czy też suknia wyszywana tysiącami cekinów - lubię różnorodny styl. Cena także nie gra dla mnie większej roli, bo zarówno lalka za 500 zł, jak i ta za 25 zł jest dla mnie tak samo wartościowa - dlatego też żadna moja rezydentka nie jest na sprzedaż. Najważniejsze jest dla mnie to, że dana lalka mi się podoba i jej obecność w kolekcji sprawia frajdę.

Właśnie dziś chce przedstawić kolejną zgraję tanich lalek, skierowanych do grupy osób "mocno niedojrzałych", czyli kolejny miot Monster High. ;) Pomimo, że moje szaleństwo w zakupach tej grupy ostatnio znacznie ucichło, to z pewnością dzisiejsza nota nie należy do ostatnich. Lalki przybywały do mnie w różnych miesiącach. Poczekałem aż nazbiera się ich wystarczająca ilość, by je wreszcie skatalogować i wypuścić ten wpis. 
Zapraszam na prezentację.
Monster High™

Dossier
imię: Robecca Steam™
córka szalonego naukowca
data przybycia do mnie: 13 kwietnia 2015
seria: ASST. BDF11
numer katalogowy: BDD79
produkcja: Made in China
box date: 2013
na rynku: 2014
oczy: brązowe koła zębate
włosy: chabrowe z czarnymi i fioletowymi pasmami
skóra: brązowa metaliczna
usta: czerwone

Na pierwszy ogień idzie Robecca, bo ona przyszła do mnie najwcześniej z całej tej grupy. Jest naprawdę bardzo ładna i cieszę się, że zawitała do mojego grona. Właśnie zajrzałem do moich notatek i widzę, że kupiłem ją w połowie kwietnia, ale ten czas szybko leci - sądziłem, że mam ją krócej.
Monster High™ Robecca Steam™ 2013

Inne laki z serii ASST. BDF11. Robecca nie jest jedyną lalką z tej serii, którą posiadam w zbiorze, mieszka też u mnie Skelita.


Uwielbiam jej buzię, bo ze śmiałością można powiedzieć, że jest piękna. Nie każda Monster ma taki zgrabny kształt twarzy jak ona. Ma uroczy, zadarty nos i stylowe, czerwone usta. Jednak największe wrażenie robią jej oczy, a zwłaszcza tęczówki w koła zębate, to zdecydowanie jej znak rozpoznawczy, choć w sumie jej i tak nie da się pomylić z żadną inną. Ma jasne, chabrowe włosy z czarną grzywką, fioletowym pasmem oraz kolczyki z motywem zegara.
Monster High™ Robecca Steam™ 2013

Sukienka w motyw jakiegoś układu scalonego, to kolejny znak rozpoznawczy mechanicznej dziewczyny. Jej garderoba raczej nie pasowałaby innej lalce, bo jest zdecydowanie tematyczna!
Monster High™ Robecca Steam™ 2013

Monster High™ Robecca Steam™ 2013

*
Dossier
imię: Wydowna Spider™
córka Arachne
data przybycia do mnie: 23 kwietnia 2015
numer katalogowy: CBX44
produkcja: Made in Indonesia
box date: 2014
na rynku: 2015
oczy: czerwone (trzy pary)
włosy: jaskrawo czerwone
skóra: czarna
usta: błękitne

Ogólnie brzydzę się pająków i staram się ich unikać, ale ta kobieta pająk mnie urzekła. Może nie należy do specjalnie pięknych, ale jest zdecydowanie ciekawa. Najfajniejsze jest to, że ma super dodatki i są one estetycznie zaprezentowane w pudełku.
Monster High™ Wydowna Spider™ 2014



Z uwagi na czarny kolor skóry zdjęcia jej twarzy nie wychodzą dobrze, bo wszędzie widoczne są pyłki, których nawet na żywo tak bardzo nie widać. Lalka ma trzy pary oczu, jak na pająka przystało, z tym że tylko jedne posiadają normalny wygląd. Główne oczy obdarzone czerwonymi tęczówkami są dość spore, bogato ozdobione i tak szkliste, że wyglądają jakby były wkładane, a nie namalowane. Błękitne usta, to ciekawy wybór i z pewnością mało spotykany. Czerwone, jaskrawe włosy jeszcze bardziej podkreślają jej mroczną i mroczną urodę.
Monster High™ Wydowna Spider™ 2014

Lalka ma ciekawą garderobę. Zarówno tę na sobie jak i tę dodatkową. Na sobie ma krótką sukienkę w komiks przedstawiający perypetie Monster High - wystarczy się przyjrzeć, a można dostrzec twarze innych bohaterek szkoły. Dodatkiem jest sporych gabarytów torba na ramie.
Monster High™ Wydowna Spider™ 2014

Dodatkowa garderoba jest również bardzo ciekawa - wystarczy spojrzeć. Mnie najbardziej zauroczyły żółte szpilki z motywem pajęczej sieci.
Monster High™ Wydowna Spider™ 2014


Dossier
imię: Purrsephone™, Toralei™, Meowlody™
córki Kotołaka
data przybycia do mnie: 27 czerwca 2015
numer katalogowy: Y7297
produkcja: Made in Indonesia
box date: 2012
na rynku: 2013
oczy: zielone, żółte, zielone
włosy: czarne z białym pasemkiem, rude, białe
skóra: szara, ruda, szara
usta: czerwone, śliwkowe , czerwone

Kociaki są super! Jak tylko zobaczyłem je w sklepie ToysRus nie mogłem się powstrzymać od zakupu. Ogólnie bardzo lubię koty, choć nie mam żadnego prawdziwego, to bardzo lubię cudze.
Monster High™ Purrsephone™, Toralei™, Meowlody™ 2012



Purrsephone - szara kotka z czarnymi włosami i jasnym pasemkiem w paski. Ma żółte, kocie oczy białą otoczkę pyszczka i czerwone usta - jest uroczym kocurkiem.
Monster High™ Purrsephone™ 2012

Ruda i wredna, ale zdecydowanie piękna Toralei ma wielkie zielone oczy i śliwkowe usta. Jej uszy ozdobione są licznymi kolczykami, a policzki ciemnymi paskami - całość robi naprawdę kocie wrażenie!
Monster High™ Toralei™ 2012

Białowłosa Meowlody jest identyczna jak jej siostra bliźniaczka Purrsephone i jedynie białe włosy odróżniają ją od siostry - jest moją ulubienicą w tej trójcy.
Monster High™ Meowlody™ 2012

Cała trójka ma na sobie wysokie, białe buty z czarnymi i różowymi wstawkami.

Dossier
imię: Lorna McNessie™
córka potwora z Loch Ness
data przybycia do mnie: 19 sierpnia 2015
seria: ASST. CFD17 - Upiorna wymiana
numer katalogowy: CDC36
produkcja: Made in Indonesia
box date: 2014
na rynku: 2015
oczy: turkusowe
włosy: rude z jasnymi pasemkami
skóra: turkusowo-zielona połyskująca
usta: koralowe

Lorna przybyła do mnie w bardzo przyjemny sposób, mianowicie jest spontanicznym prezentem od mojej drugiej połówki. Niespodziewanie po powrocie z pracy zobaczyłem ją stojącą na komodzie w salonie. Była to bardzo miła niespodzianka - jeszcze raz dziękuję kochanie. Lorna jest zdecydowanie ciekawą postacią, ma świetne rude włosy i jest zielona, to jedna z moich ulubionych kombinacji kolorystycznych.
Monster High™ Lorna McNessie™ 2014

Inne lalki z serii upiorna wymiana - ASST. CFD17

W oczach Lorny można utonąć, mają bardzo ładny, turkusowy kolor. Brwi w kolorze łososiowym fajnie komponują się z rudymi włosami. Na uwagę zasługuje skóra twarzy lalki, która cała połyskuje.
Monster High™ Lorna McNessie™ 2014

Ręce i nogi oraz ogon są pokryte łuskami i płetwami. Lalka ubrana jest w bluzkę i spódnicę przepasaną, grubym, czarnym pasem - wszystko utrzymane w barwach samej Lorny.
Monster High™ Lorna McNessie™ 2014

Na stopach czarne buty na wysokiej koturnie.
Monster High™ Lorna McNessie™ 2014

Na specjalne życzenie Agaty przedstawiam zdjęcie moich wszystkich osiemnastu (na dzień dzisiejszy) dziewczyn z Monster High. Na mojej wishliście jest jeszcze klika postaci, więc ich stadko z pewnością się rozrośnie.
Monster High™ 

Tyle na dziś.
Pozdrawiam, Mars.

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety