czwartek, 1 października 2015

Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Witam w październiku.
Po wielu miesiącach przyjmowania do kolekcji licznych nowości playline, szykownych lalek kolekcjonerskich i Monster-ek, przyszedł czas na dawkę lalek archiwalnych, czyli poczciwych i legendarnych Super Star-ów. Zwyczajnie zatęskniłem i koniecznie musiałem dokonać zakupu dwóch kolejnych odsłon mojego nadal ulubionego headmoldu SS (1976). Z wielkim zdziwieniem przeglądając archiwum mojego bloga, odkryłem, że ostatnia lalka tego typu trafiła do mnie pod koniec marca KLIK, dość dawno jak na wielkiego pasjonata. Dziś prezentowana Friendship Freundschafts 1990 jest Barbie, która od zawsze budziła moje zainteresowanie i bardzo długo była wysoko na wishliście NRFB, ale jakoś wcześniej nie miałem do niej szczęścia. Pod koniec sierpnia przeglądając oferty na eBay, lalka uśmiechnęła się do mnie szeroko i już na początku września zawitała w moim zbiorze. Przyznam się szczerze, że jest coś bardzo przyjemnego w sprowadzaniu lalek "zza wielkiej wody" i może to się wydać komuś dziwne, ale ja bardzo lubię czas oczekiwania od chwili "Buy It Now" do momentu odebrania z rąk pana listonosza, prawie tak bardzo, jak rozpakowywanie samej paczki. 
Zapraszam na prezentację.

Dossier
imię: Barbie
data przybycia do mnie: 3 września 2015
seria: Friendship Freundschafts
produkcja: Made in China
numer katalogowy: 5506
box date: 1990
na rynku: 1990
headmold: Super Star 1976
ciało: TNT 1966
ręce: PTR
oczy: niebieskie 
włosy: blond  
usta: różowe

Barbie została stworzona w 1990 roku z okazji zjednoczenia Niemiec, podzielonych po II wojnie światowej, była edycją limitowaną sprzedawaną wyłącznie na rynku europejskim. Jest kwintesencją tamtej epoki. Ma dużo lśniących włosów, złożony rysunek oka, pastelowy róż oraz szczotkę i szpileczki w woreczku. Pamiętam, że pierwszy raz zobaczyłem tę lalkę w domu mojej babci w jakiejś zagranicznej gazecie, która przewinęła się przez moje ręce na początku lat 90-tych. Pomimo swojej prostoty zawsze wydawała mi się atrakcyjna i cieszy mnie, że nareszcie zasiliła mój zbiór.
Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Na zdjęciu promocyjnym lalka ma ciemną, różową szminkę. Moim zdaniem w pastelowych ustach, które ma na żywo, wygląda znacznie lepiej.
Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Sukienka koktajlowa w tonacji jasnego różu jest zdecydowanie bardzo szykowna. Wszystko za sprawą ciekawego kroju i interesującego połączenia materiałów.
Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Fajnie jest zrobić sobie przerwę w nabywaniu modeli ulubionej lalki, bo po takiej "rozłące" nawet jeśli się posiada setki jej odpowiedników, to uroda nowej smakuje jeszcze bardziej. Mnie buzia Super Star już nigdy się nie znudzi i nawet jeśli w przyszłości sięgnę po nią rzadziej, to myślę, że zawsze będę do niej powracał. Jej błękitne oczy ozdobione filetowym cieniem są bardzo ładne. Posiadają moją ulubioną jedną rzęsę, która daje efekt śmiejących się oczu - cudnie! Ładne są też pastelowe, różowe usta i bardzo wyraźne cienie na policzkach.
Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Od prawie pięciu lat posiadam lalkę Friendship, którą kupiłem na samym początku mojej zabawy w kolekcjonera. Jej wygląd nie przypominał tego z dzisiejszego zdjęcia. Wówczas miała proste, brudne i bardzo skołtunione włosy, była pozbawiona kolczyków, butów i oczywiście ubrania. Udało mi się jakoś ją odrestaurować i choć jej włosom z powodu dużego zniszczenia kosmyków nie udało się przywrócić blasku, to ogólnie wygląda dobrze. Jednakże NRFB, to zdecydowanie obraz, którego było mi brak i dopiero teraz czuję pełną satysfakcję z posiadania tegoż modelu.
Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Co łączy dziś prezentowaną Barbie z ostatnio opisywaną Super Star? Na pierwszy rzut oka widać, że ich styl jest skrajnie różny. Jedna ubrana sportowo, nosząca długie karbowane włosy ma ręce zgięte w 90 stopni. Druga w klasycznych dużych lokach ubrana w sukienkę koktajlową z prostymi rękami - dwie różne lalki? Owszem, dwie różne, ale posiadają identyczny rysunek oka!
Barbie® and the All Stars 1989, Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Dwie różne lalki z tym samym rysunkiem oka, to często spotykane zjawisko w świecie Mattela. W sumie nie ma się co dziwić, bo lalek było bardzo wiele, a pomysły projektantów zaczęły się kurczyć. Niegdyś pierwsze Barbie, zarówno headmold 1958, 1966, jak i 1976 posiadały dla wszystkich lalek zbliżony stylem rysunek oka, czasem różnił się odcieniem. U Super Starów pierwsze zmiany pojawiły się pod koniec lat 70-tych i każdej lalce zaczęto projektować inny rysunek oka. W latach 80-tych ten zabieg przeżywał swoje apogeum, a większość lalek właśnie dzięki różnym oczom była rozpoznawana, co bardzo ułatwiało zbieraczom identyfikację. Obecne playline znów wróciły do korzeni i każda lalka z headmoldem oficjalnie przeznaczonym dla Barbie ma ten sam rysunek oka, choć często zmieniany jest kolor cienia nad okiem.
Barbie® and the All Stars 1989, Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Barbie® and the All Stars 1989, Friendship Freundschafts Barbie® 1990

Tyle na dziś, a w przyszłej nocie znów Super Star, tylko tym razem z początków lat 80-tych.
Mars 

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety