czwartek, 14 maja 2015

Barbie® and the All Stars - Barbie® 1989

Powrót do przeszłości, czyli do mojego ukochanego headmoldu SS oraz ulubionej końcówki lat 80-tych. Prawda jest taka, że już bardzo niewiele lalek z tego rocznika pozostało mi do zakwaterowania. Analizując zbiór szybko przekonałem się jakiej Barbie brakuje i przywitałem All Stars, która bez wątpienia warta jest posiadania. Lalka przybyła prawie dwa miesiące temu i dopiero dziś doczekała się prezentacji w moim katalogu. Karbowane, długie włosy, kręcona grzywka, wielkie, plastikowe kolczyki i nietuzinkowy pomysł na strój. Zdecydowanie jest klasyką gatunku. 

Dossier
imię: Barbie
data przybycia do mnie: 25 marca 2015
seria: Barbie and the All Stars 
produkcja: Made in China 
numer katalogowy: 9099
box date: 1989
na rynku: 1990
headmold: Super Star 1976
ciało: TNT
ręce: PTS
oczy: niebieskie
włosy: blond
usta: różowe 

Barbie an the All Stars Barbie® 1989



Barbie an the All Stars Barbie® 1989

W roku 2015 trafiły do mnie cztery przedstawicielki headmoldu Super Star i były to wydania czysto kolekcjonerskie. Trzy odsłony Marilyn Monroe (KLIK) oraz przecudowna Gold Barbie Boba Mackiego (KLIK). All Star jest piątym Super Starem, ale należy do rodziny playline. Właśnie sam się zdziwiłem, że jest dopiero pierwszą (w tym roku) Barbie tego typu. Pewnie dlatego, że mam już większość ważnych dla mnie modeli. Kolejnym czynnikiem wpływającym na ten stan jest z pewnością fakt, że w ostatnim czasie teraźniejsza Barbie playline zmieniła headmold na New Face (2013). Oczarowała mnie swoim świeżym, przyciągającym wizerunkiem, a to sprawiło, że ciągle rozglądam się za kolejnymi modelami nowych Barbie.
Nic nie poradzę, że uwielbiam urok archiwalnych, a ostatnio również teraźniejszych palyline. Nie umiem ich porzucić na rzecz tylko wyszukanych, kolekcjonerskich eksponatów. To można ławo zaobserwować w tematycznych skokach moich notek. Barbie playline już chyba zawsze będą głównym członem mojej kolekcji, bo mają w sobie przyjemną "codzienność", a ja od zawsze tak właśnie spostrzegałem tę lalkę. Nigdy nie była dla mnie posągiem w sztywnych kreacjach o kamienistej, posępnej twarzy (choć takie oczywiście też podziwiam), a właśnie radosną, kolorową, uśmiechniętą dziewczyną z sąsiedztwa. 
Barbie an the All Stars Barbie® 1989

Barbie an the All Stars Barbie® 1989

Torba zmieniająca się w spódnicę, dawna kreatywność dawnego Mattela ciągle budzi podziw. 
Barbie an the All Stars Barbie® 1989

Barbie an the All Stars Barbie® 1989

Uwielbiam jej oczy! Ten rysunek jest dla mnie idealny. Identyczny posiada również model Friendship Barbie 1989. Wąskie i subtelne usta pokryte pastelowym różem doskonale pokazują,  że lalka pochodzi z czasów przed modą na zgubny botox! 
Barbie an the All Stars Barbie® 1989

Barbie an the All Stars Barbie® 1989

Barbie jest drugą lalką z tej serii, którą posiadam w zbiorze. Najpiękniejsza z nich, czyli Teresa zasila kolekcję już od (szok) trzech lat (KLIK). Wypadałoby zebrać resztę serii i chyba wypuszczę swoje macki po kolejnych członków załogi. 
Barbie an the All Stars Barbie® 1989

W kolejnej nocie przedstawię bardzo przyjemną odsłonę headmoldu Steffie 1971.
Pozdrawiam Mars :) 

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety