czwartek, 12 czerwca 2014

United Colors of Benetton Teresa® 1990

Niecały miesiąc temu do mojego zbioru dołączyła jedna z czołówki najpiękniejszych i najbardziej pożądanych przez kolekcjonerów lalek obdarzonych twarzą Steffie 1971. Była produkowana w roku 1990, czyli u schyłku korzystania z headmoldu Steffie w świecie palyline, ale mimo swoich 24 lat jest stosunkowo młoda biorąc pod uwagę datę powstania moldu. Teresa jest niezwykle kosztownym eksponatem z uwagi na brak sprzedaży na rynku U. S.. Pojawiła się u mnie dość niespodziewanie znacznie przekraczając normę miesięcznych wydatków na lalki, ale warto było, bo radość i satysfakcja z jej posiadania jest ogromna.

Dossier
imię: Teresa
data przybycia do mnie: 16 maja 2014
seria: United Colors of Benetton
produkcja: Made In China
numer katalogowy: 9408
box date: 1990
na rynku: 1991
headmold: Steffie 1971
ciało: TNT 1966
ręce: PTS zgięte w 90 stopni
oczy: brązowo-zielone
włosy: brązowe

Patrząc na nią nasuwa mi się tylko jedna myśl, ta Teresa, to majstersztyk początku lat 90-tych. Wystarczy zerknąć na zdjęcia. Kolorowy strój pięknie przypomina o początkach nowej epoki (zwłaszcza w Polsce), a w głowie narastają wspomnienia i nostalgia jak szybko oddaliły się te wspaniałe lata. Teresa przybyła NRFB i taką pozostanie, bo fotografowanie przez szybkę opanowałem do zadowalającego mnie poziomu. 
Teresa United Colors of Benetton 1990
Benetton Group S.p.A. – włoskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją i sprzedażą detaliczną odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Ponzano Veneto, w Wenecji Euganejskiej. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1965 roku, przez Luciano Benettona wraz z trojgiem jego rodzeństwa – Giulianą, Carlo i Gilberto. Od 1986 roku spółka jest notowana na giełdzie Borsa Italiana. W 1990 roku Benetton ubrał Barbie i jej towarzyszy.

Luciano Benetton
 United Colors of Benetton 1990
Teresa United Colors of Benetton 1990
Teresa United Colors of Benetton 1990

Teresa United Colors of Benetton 1990

Teresa United Colors of Benetton 1990

Teresa United Colors of Benetton 1990

Teresa United Colors of Benetton 1990

Teresa United Colors of Benetton 1990

Teresa United Colors of Benetton 1990

Teresę uwielbiam całą "od stóp to głów", ale moją ulubienicą nadal pozostaje Christie (KLIK). Kilka dni temu pojawiły się u mnie kolejne przyjaciółki z serii Benetton (Ken w drodze) i czekają na swoją sesję do mojego katalogu "lalka w pudełku". 
Teresa United Colors of Benetton 1990

My Collection 
Bardzo nieprofesjonalne zdjęcie (ssące wywalone na łóżko). Stan headmoldu Steffie 1971 w mojej kolekcji na dzień 12 czerwca 2014 roku. 
My Collection headmolds Steffie 1971

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety