piątek, 24 czerwca 2011

Basics Barbie® #11-002 - 2010

Witajcie.
Z urlopu wróciłem wczoraj wieczorkiem, więc dziś postanowiłem coś dla Was napisać.
Opiszę Tereskę z serii Basics  #11-002

Dossier
imię - Teresa Tess
nazwisko - See
data przybycia - 20.05.2011
miejsce zakupu - Smyk, Warszawa
rok produkcji - 2010
headmold - Teresa 1990
ciałko - Model Muse 2003/2008 (lewe biodro w górze)
seria - Basics #11-002
numer katalogowy - T5143-T7745
oczy - piwne
włosy - długie blond
narodowość - meksykańska



Serią Basics zainteresowałem się właśnie przez Tereskę, zaintrygował mnie fakt, że lalka ma headmold (1990) i blond włosy. Teresy na ciałkach TNT w latach 90, miały zazwyczaj ciemne włosy (z wyjątkiem Camp i Hollywood). Na początku zakup Tereski miał być inwestycją jednorazową, a sama lalka miała być kolejnym pudełkowym eksponatem. Postanowiłem jednak wyjąć Tereskę i poznać jej ciało, Model Muse (którego nigdy wcześniej nie miałem w ręku) i nawet mi się spodobało. 
Kilka zdjęć jeszcze w pudełku.




Wypakowując taką lalkę przeżyłem traumę, nie przypominam sobie, by lalki z lat 80-tych lub początków 90-tych były tak bestialsko pakowane. Najgorsze są żyłki wbite z tyłu głowy lalki, by trzymała się na miejscu. Nie wspomnę już o stelażu przymocowanym do pleców.


Kolejna głupota, plastikowa taśma na włosy przeszyta nićmi (nawet Totally Hair nie potrzebowała takiego rozwiązania), a jej włosy były bardzo długie. Zdjęcie takiej taśmy wiąże się z rozcinaniem niteczek, by nie uszkodzić włosów.


Tereska została pozbawiona pudła, nie bez powodów. Decydując się na wyjęcie, chciałem poznać nieznane mi ciałko lalki. Najważniejszym jednak powodem był plan, który zrodził się w mojej łepetynie. Teresa pojechała ze mną na poprzednią wyprawę nad morze, mogliście to zobaczyć w ostatnim poście. Na początku żałowałem, że wyjąłem ją z pudła, ale plastyczność przed obiektywem rozwiała moje myśli.



Tereska zapoczątkowała pewien projekt, o którym dowiecie się za jakiś czas. Przedstawiam kilka zdjęć z poczynań lalki nad morzem.







Nazwisko lalki zrodziło się, gdy zobaczyłem na plaży "kamień" z napisem See, bardzo dźwięczna nazwa idealnie skomponowała się z imieniem Teresa Tess See.




Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety