piątek, 24 czerwca 2011

Basics Barbie® #11-002 - 2010

Witajcie.
Z urlopu wróciłem wczoraj wieczorkiem, więc dziś postanowiłem coś dla Was napisać.
Opiszę Tereskę z serii Basics  #11-002

Dossier
imię - Teresa Tess
nazwisko - See
data przybycia - 20.05.2011
miejsce zakupu - Smyk, Warszawa
rok produkcji - 2010
headmold - Teresa 1990
ciałko - Model Muse 2003/2008 (lewe biodro w górze)
seria - Basics #11-002
numer katalogowy - T5143-T7745
oczy - piwne
włosy - długie blond
narodowość - meksykańska



Serią Basics zainteresowałem się właśnie przez Tereskę, zaintrygował mnie fakt, że lalka ma headmold (1990) i blond włosy. Teresy na ciałkach TNT w latach 90, miały zazwyczaj ciemne włosy (z wyjątkiem Camp i Hollywood). Na początku zakup Tereski miał być inwestycją jednorazową, a sama lalka miała być kolejnym pudełkowym eksponatem. Postanowiłem jednak wyjąć Tereskę i poznać jej ciało, Model Muse (którego nigdy wcześniej nie miałem w ręku) i nawet mi się spodobało. 
Kilka zdjęć jeszcze w pudełku.




Wypakowując taką lalkę przeżyłem traumę, nie przypominam sobie, by lalki z lat 80-tych lub początków 90-tych były tak bestialsko pakowane. Najgorsze są żyłki wbite z tyłu głowy lalki, by trzymała się na miejscu. Nie wspomnę już o stelażu przymocowanym do pleców.


Kolejna głupota, plastikowa taśma na włosy przeszyta nićmi (nawet Totally Hair nie potrzebowała takiego rozwiązania), a jej włosy były bardzo długie. Zdjęcie takiej taśmy wiąże się z rozcinaniem niteczek, by nie uszkodzić włosów.


Tereska została pozbawiona pudła, nie bez powodów. Decydując się na wyjęcie, chciałem poznać nieznane mi ciałko lalki. Najważniejszym jednak powodem był plan, który zrodził się w mojej łepetynie. Teresa pojechała ze mną na poprzednią wyprawę nad morze, mogliście to zobaczyć w ostatnim poście. Na początku żałowałem, że wyjąłem ją z pudła, ale plastyczność przed obiektywem rozwiała moje myśli.



Tereska zapoczątkowała pewien projekt, o którym dowiecie się za jakiś czas. Przedstawiam kilka zdjęć z poczynań lalki nad morzem.







Nazwisko lalki zrodziło się, gdy zobaczyłem na plaży "kamień" z napisem See, bardzo dźwięczna nazwa idealnie skomponowała się z imieniem Teresa Tess See.




25 komentarzy:

  1. Bardzo ładna.
    Żałuje, że w Gdańsku (najbliższy Smyk) nie mieli żadnego basica, który by mnie interesował.
    To zdjęcie, gdzie Tess ma rozwiane włosy, jest przepiękne!
    Szkoda, że model musy są tak strasznie sztywne i trzeba nie lada talentu, żeby je upozować.
    Tobie się udało. Brawo!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak tylko zobaczyłam tą Tereskę u Ciebie to się w niej zakochałam :D Jak na współczesne lalki ma bardzo delikatny makijaż. Zdjęcia superaśne, zwłaszcza jak Terecha po palikach spaceruje. Ale faktycznie teraz przesadzają z mocowaniem lalek. Człowiek boi się że uszkodzi wyjmując lalkę z pudełka.
    Wiem jedno, jak wywiąże się z moich dotychczasowych lalkowych zobowiązań rozejrzę się za tą latynowską blondyną :D

    OdpowiedzUsuń
  3. witam spowrotem :) tereska jest cudna, choc faktycznie makabra z tym pakowaniem!
    pozy ma nieziemnskie... może kiedyś się skuszę na takie cacko :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam! Zawsze wydawało mi się, że te Basic są sztywniarami, ale na Twoich zdjęciach Tereska wygląda na pełną życia dziewczynę. Co do pakowania- fakt, wszystkie współczesne lale są masakrycznie przymocowywane do pudełek- tylko czekać, aż będą je przyklejać na superglue, żeby im żaden włosek nie fruwał;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brakowało Twoich wpisów, fajnie, że wróciłeś :)
    Świetne zdjęcia, ja też mam ta Tereskę i bardzo ją lubię.
    Pozdrawiam K

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie zaintrygował ten kamień z napisem. Ciekawa sprawa. Teresa zyskała świetne nazwisko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Króliku - jak miło, że znów zostawiasz ślad po sobie na moim blogu.
    Jola - fajnie, że Ci się spodobała, ja natomiast mile wspominam Twoją Tereskę, którą ze sobą wtedy miałaś :)
    dollbby, privace, kłapouchy - też was witam i dzięki za komentarze.
    Loreen - mnie też zaintrygował ten kamień lub skałka, dlatego też postanowiłem dodać to zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  8. FAJNIE, ŻE JUŻ JESTEŚ! :)

    SUPER TERESKA, PRAWDĄ JEST, ŻE W TYCH BLOND WŁOSACH WYGLĄDA IMPONUJĄCO.
    ZDJĘCIA REWELACJA!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Marku, w latach 90. już żyłkami przytwierdzali głowy do pudełek ;)
    Co do sposobu mocowania włosów, to chyba narodził się on u playline pod koniec lat 90.
    Nie trzeba rozcinać nitek po kolei, wystarczy rozgiąć plastikowy pasek i rozerwać ;) Włoski się mogą trochę zmierzwić, ale na pewno nie bardziej, niż podczas sesji na wietrze ;)
    Zaintrygował mnie za to sposób mocowania butów - wygląda to trochę, jakby przezroczysty plastik mocujący BYŁ butem :D
    Gratuluję nabytku! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się ogromnie, że już wróciłeś:)
    Jak udały się wczasy?
    Teresa jest przepiękna, zaskakująca i niesamowita:) Jak zwykle u Ciebie, widać, że lalka żyje - gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem o których latach 90 pisze Barbiecollector, ale ja takich mocowań w głowę w tamtych czasach nie pamiętam :)
    Wszystkie moje NRFB mają "swobodne" głowy, tylko suknie czasem na niteczkę przyczepione.
    Marku zapomniałem dopisać, udało mi się dla Ciebie załatwić te dwie nowe lalki na lipiec.
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  12. Mieszku - szczerze, ja takich mocowań też nie mam u moich lalek z tamtych lat a mam ich sporą kolekcję. Rozdzierając taśmę od włosów kilka pukli Tereski na przeszyciach odpadło, więc wiem co mówię :)
    Aleksja - miło mi, że się cieszysz, co do Tereski zgadzam się z Tobą, jest niesamowita.
    Madziu - miło, miło :) fajnie, że napisałaś.
    Bees - dzięki z niecierpliwością czekam na te panny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Widocznie nie każda takowe miała. O ile wiem, to gdzieś około 1996 się to pojawił. Moja 'In-Line Skating' np. to miała ;)
    Czasem też wśród trupków trafiały się takie, którym z tyłu głowy wystawały te żyłki...

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo udany zakup. Ale po cichu muszę się przyznać, że czekam na sesję czarnoskórej piękności, która Mattellowi udał się wprost nadzwyczajnie i przypomina mi wyniosłe czarnoskóre boginie od Byrona Larsa

    OdpowiedzUsuń
  15. Gatuluję takiej piekności ;)Jak zawsze lalki na Twoich zdjęciach prezentują się wspaniale!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Miałam ją w rękach, ale popatrzyłam jeszcze raz na polkę (no dobra- trochę pogrzebałam) i odnalazłam Coco;)
    W Twojej Teresie podobało mi się ułożenie jej ciała i ta prosta ręka zakrzywiona do siebie idealna do trzymania torebki;P
    I nawet nie wiedziałam, że tak ładnie pozuje- muszę swoją zmusić do pozowania, bo jak narazie "woli" na stojaku pozować;)
    PS. Jak mogłeś żałować, że ja uwolniłeś z pudła?;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki wszystkim :)

    Amaret - żałowałem bo ja do tej pory wszystkie lalki które kupowałem nie wyjmowałem z pudeł (ale mowa tu o super starach które są w nich już po kilkanaście lat).
    Basisc, zapoczątkowały pewien nowy projekt i dlatego wyszły z pudeł.

    OdpowiedzUsuń
  18. Co za świetna sesja! Tereska ma przepiękny makijaż, o wiele lepiej prezentuje się poza pudełkiem :)

    Co do mocowań, u większości moich nowszych zapudełkowanych Barbie wyglądają niestety podobnie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za dodanie mojego bloga w zakładkach. Trochę mi szczęka opadła, kiedy się u Ciebie zobaczyłam, ale to z przyjemnego szoku :D

    A teraz będę nudna i powtarzalna: o rety, jak ja czekam na sesję kolejnej z "bejzikowych" dziewczyn!

    OdpowiedzUsuń
  20. A no chyba że tak. Ciekawa jestem co to za projekt i zastanawiam się, czy będzie równie rozwinięty, jak poprzedni z Ekipą:)

    OdpowiedzUsuń
  21. na niektórych zdjęciach jak z reklamy szamponu:))))
    Lubię te twoje plazowe fotki!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zazdroszczę pomysłów, ledwo jeden projekt z Ekipą się zakończył, a już wymyśliłeś następny. Nie każdego na to stać :) Twoja Tereska jest piękna, że wszystkich jakie są na zbiorowym zdjęciu ja także wybrałabym ją. I tak jak niektórym, mnie też wydawało się zawsze, że model muse są sztywne, nie do obfotografowania, a tu proszę, widać jednak nie :) Najbardziej podoba mi się fotka gdzie ma uniesione ręce, a wiatr jej rozwiewa włosy :) Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękną sobie basic wybrałeś :-)

    Mnie też zdenerwowało to zapakowanie w pudle - moja Murzynka miała na zdjęciu piękne, okrągłe loki - na żywo to prawdziwa płaska masakra ;-)

    Czekam na więcej zdjęć - wydawałoby się, że basiki takie sztywne, a pięknie ją do zdjęć ustawiłeś :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj tak... Szczęka opada. Lalka żyje. Sesja niesamowita. A co do żyłek, to cały czas mi się trafiają takie "żyłkowane" lalki więc ja już się przyzwyczaiłam, ale uważam, że to szkoda że to wymyślili, bo później po wyjęciu z pudła lalka nie ma już tak ładnie ułożonych włosów jak "niby" przed wyciągnięciem miała.

    OdpowiedzUsuń
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety

1959 1960 1961 1962 1963 1964 1965 1967 1969 1971 1973 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 2000 2002 2003 2004 2005 2006 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 35th Anniversary Abbey Bominable Afro-American akcesoria Alek Wec Alexis All American All Stars Allan And the Beat Angel Face Argentina Astronaut Bali Barbie Barbie Barbie & Friends Barbie #1 Barbie as Marilyn Barbie Collector Basics Beach Blast Bendable Leg Beverly Hills 90210 Birthday Wishes Black & White Bathing Suit Black & White Stripes Black Barbie Blonde Ambition Bob Mackie Brandon Brazilian Brenda Bubble Cut Bubbling Mermaid Barbie Butterfly Art Barbie Cali Girl California Dream Capri Barbie Car Career of the year Casta Fierce Catrine DeMew China Christie City Shine City Shopper Clawdeen Wolf Clawdia Wolf Cleo de Nile Coll city blues Costume Ball Courtney Crystal Curvy Cut N Style Barbie czwarta rocznica bloga Daisy Top Dana Dance Club Dance Magic Day-to-Night Debut Dee Dee Derek Deuce Gordon Devon Diana Diva doll case Dolled up Denim domek Donna Martin DOTW Double Denim Look Draculaura Dream Date Druga rocznica bloga Duble Date Dylan Dynasty Ekipa Elle Eedee Emerald Elegance Enchantel Evening Evening Sparkle Extra Long Hair Fab Fringe Fancy Frills Fashion Fashion details Fashion Doll Case Fashion Jeans Fashion Play Fashion Queen Fashionably Floral Fashionistas Film Director Fleur Flocked Hair Floral Flair Flower Power Teresa Frankie Stein Friendship Barbie Friendship Freundschafts Fun to Dress Fun-To-Dress Game Developer Garden Party Ghanian Ghoulia Yelps Gillington "Gil" Webber Glam Bike Glam Night Glam Vacation Glamour Bed Glitter Beach Gold Gold Label Gold Medal Golden Dream Gone Platinum Diva Great Date Ken Great Shape Happy Birthday Happy Holidays Hawaiian Fun Headmold AA 2016 Headmold Afro Fashionistas 2016 Headmold Allan 1963 Headmold Aphrodite 2009 Headmold Asha 1990 Headmold Chelsea 2010 Headmold Christie 1987 Headmold Claudette 2014 Headmold Curvy closed mouth 2015 Headmold Derek 1985 Headmold Desiree/Artsy 2001 Headmold Diva 1985 Headmold Fashionistas - closed mouth 2010 Headmold Fashionistas Smiley 2015 Headmold FQ 1958 Headmold Generation Girl 1998 Headmold Goddess 1998 Headmold JLO 2013 Headmold Karl 2013 Headmold Kassandra 2014 Headmold Kayla/Lea 2000 Headmold Ken 1960 Headmold Ken 1983 Headmold Ken 1986 Headmold Ken 1988 Headmold Ken 1991 Headmold Ken 2009 Headmold Ken 2012 Headmold Ken 2015 Headmold Ken/Alan Headmold Kim 2014 Headmold Kissing 1978 Headmold Lara/Ana 1998 Headmold LeAnn / Carnaval 2003 Headmold Mackie 1991 Headmold Mbili 2001 Headmold Mbili 2011 Headmold Midge 1958 Headmold Millie 2013 Headmold Millie closed mouth 2015 Headmold Neysa 2014 Headmold Nostalgic 1958 Headmold Oriental 1980 Headmold Raquelle 2010 Headmold Raquelle 2012 Headmold Ryan 2012 Headmold Shani 1990 Headmold Skipper 1963 Headmold Skipper 1984 Headmold Skipper 1987 Headmold Skipper 2010 Headmold Spanish 1982 Headmold Stacey 1965 Headmold Stacie 2010 Headmold Steffie 1971 Headmold Steven 1987 Headmold Summer 2003 Headmold Summer 2011 Headmold Summer 2012 Headmold Super Star 1976 Headmold Teresa 1990 Headmold Teresa 2012 Headmold Twist'n Turn 1966 Headmold Vintage 1958 Headmold Western (Winking) 1976-1980 Hip Hoodie Hollywood Hair Hollywood Hair Barbie Hollywood Nails Barbie Homecoming Queen Honey Swamp Hot Rockin Fun Hot Stuff house Ice Capades 50 India Inwazja Monster High Iris Clops Jamaican Barbie Jeans Barbie Jennifer Lopez Jewel Secrets Jewel Secrets Barbie Jewerly Pack Kayla Kelly Taylor Ken Kira Kissing Barbie Kitchen Accents Krystle Książki o Lalkach La Casa Villa Terrasse Lagoona Blue Lalaloopsy Zuza Lalki Lalkowy Świat Barattei Lea Life in the Dreamhouse Living Pretty Liza Logo Barbie Lorna McNessie Love That Lace Lovely in Lilac Luna Mothews Luncheon Ensemble Łabędziem Być Made For Each Other Made to Move Magic Curl Magic Moves Malibu Mardi Gras Marilyn Monroe Marisol Coxi Mars Collector Barbie Mary Poppins Marzenia meble Meeting Erynnis Meeting Jola Meeting Kasia Meowlody Midge Midge i Baby Midnight Gala Miko Mix 'N Match Monster High Mouscedes King Movin Groovin Barbie Movin Groovin Kira My collection of Barbie My Favorite My First Barbie My First Princess New Friends 2015 Nia Nikki Ocean Friends Ooak Ooak fashion Operetta Oriental P.J. Paczki Paint N Dazzle Barbie Parisian Barbie Peach Pretty Peaches 'n Cream Perfume Giving Perfume Pretty Pet Doctor Barbie Petiie Pewex piąta rocznica bloga Picnic Set Picture Pockets Pierwsza Rocznica Bloga Pink & Fabulous Pink & Pretty Pink Jubilee Pink Passport Plaid on Plaid Początek Polka Dot Fun Pop Icon Pretty Changes Pretty in Python PRL Pudełka Pudełka dla lalek Purrsephone. Toralei Rain or Sun Teresa Rainbow Hair Raquelle Real Dancing Action Red Carpet Repro Robecca Steam Rock 'N' Roll Plaid Rockers Rocznice Roller Skating rooted hair Ru Paul Ruby Red Floral Russian Barbie Ryan Shoes Silken Flame Silkstone Sirena Von Boo Skelita Calaveras Skipper Solo in the Spotlight spa dla włosów Spanish Sparkle Eyes Special Edition Special Limited Edition Spectra Vondergeist Splash 'N Color Spring Into Style Steven Straight Leg Style Style Magic Style so Sweet Summer Sun Gold Malibu Sun Lovin Malibu Sun Sensation Sunsational Malibu Super Hair Super Star Super Style Superstar Forever Collection Sweet Roses Sweet Tea Sweetheart Stripes Szósta rocznica Szykowna Tall Teen Time Teresa Terrific Teal The Barbie Look The Original Teenage Fashion Tonner Top Pudło Totally Hair Toy Story Toys „R” Us Travel Agent Tropical Trupy w szafach Trzecia rocznica bloga tutorial Twirlin Makeup Teresa Twirly Curls Twist' N Turn Tyler United Colors Of Benetton Urban Jungle Va-Va-Violet Venus McFlytrap Vintage Wedding Day Wesołych Świąt Western Western Fun Wet 'n Wild Whitney Witryna Workin' Out Workout Center World of Fashion World Tour Wydowna Spider Z Króliczej Norki Z pierścionkiem Zig and Zag