czwartek, 23 sierpnia 2012

Straight Leg Migde® 1963

Po prawie dwóch miesiącach od przybycia, doczekała się swoich "pięciu minut" ostatnia lalka z kwartetu "trupków". To właśnie ze względu na nią zdecydowałem się na licytacje i całe szczęście wygrałem, bo nie wiem czy przełknąłbym łatwo taką stratę. Midge Straight Leg Brunette 1963 stała się moją kolekcjonerską perełką, ma dziś prawie (za rok) 50 lat i jest najstarszą lalką z mojej kolekcji.

Trochę historii:
Pierwsza Midge zeszła z taśm produkcyjnych cztery lata po debiucie jej przyjaciółki Barbie #1. Midge utrzymała się na rynku do roku 1966, by zniknąć w cieniu innych przyjaciółek, które pojawiały się u boku Barbie w Erze Mod. Powróciła ponownie (po 20 letniej przerwie) w latach 80, jednakże już bardzo odmieniona i dzierżąca headmold (Diva 1985).
Midge Straight Leg 1963 - sprawiła, że połknąłem bakcyla na vintage. Gdy tylko stała się moją własnością postawiłem sobie cel - stać się posiadaczem reszty headmoldów vintage z tej epoki. 

Dossier
imię - Midge
data przybycia do mnie - 6 lipca 2012
przybyła z - Michigan USA
rok produkcji - 1963
headmold - Midge 1958
ciało - 1958
sygnatura - Midge T.M. ©1962 Barbie® ©1958
ręce - PTR
seria - Straight Leg
numer katalogowy - 860
oczy - niebieskie
usta - koralowe
włosy - czarne

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Występują trzy rodzaje Midge Straight Leg 1963, różniące się kolorem włosów i strojem. Mnie trafiła się najrzadziej spotykana wersja na "kolekcjonerskich salonach" - czyli Brunette. Nie ukrywam jednak, że rudą lub blond też z chęcią w przyszłości zakwateruję. :)

ŹRÓDŁO - INTERNET

Tu zdjęcie lalki NRFB. Fotografia pochodzi z mojej książki o tematyce Vintage.


Moja Migde jest w stanie dobrym, posiada kilka niedoskonałości, które opiszę poniżej. Jej strój jest uszyty na podobieństwo oryginalnego przez Jolę Shi4, której przy okazji jeszcze raz dziękuję. :-*

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Fryzura mimo swoich 50 lat znakomicie się trzyma. Posiada oryginalną długość i skręt. Fakt, że pochodzi od tego samego właściciela co poprzednio opisywana Malibu (KLIK), utwierdził mnie w przekonaniu, że dany kolekcjoner raczej się lalkami nie "bawił". Mowa tu o zapędach fryzjerskich.

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Dłonie Midge są bardzo zadbane. Paznokcie nadal posiadają oryginalny malunek.

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Tak samo stopy, ciągle świecą ozdobionymi paznokciami. Na łydce widoczna jest pierwsza ze skaz, jakie posiada moja Migde. Rysa (jakby przypalenie) nie schodzi mimo użycia reklamowanego ostatnio na blogach "Benzacne".

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Rysunek oka jest bardzo prosty i oszczędny w ozdobach, nie posiada rzęs. Ponadto często obserwowałem u tych Midge zjawisko "uciekającego oka" i nawet utarło się w świecie kolekcjonerskim, że dawne Midge mają zeza. Moja Midge patrzy raczej prosto. Nie ukrywam, że chciałbym nabyć również taką z zezem, bo ma to swój niepowtarzalny urok. Niebieskie oczy nie posiadają ubytków, czego nie można powiedzieć o brwiach, które są prawie całkowicie starte. Wybaczam jednak tą ujmę, mojej pierwszej Migde, ale tylko dlatego, że jest brunetką. :) 

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Fajnym i zdecydowanie urokliwym akcentem w rysunku twarzy są piegi. Moja Midge posiada nieparzystą liczbę dziewięciu piegów. Prawdopodobnie jest to niedopatrzenie osoby malującej mój egzemplarz. Ponieważ ze śledztwa, które poczyniłem w internecie wynika, że Migde powinna mieć po 5 piegów na każdym policzku. 

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Usta niestety też są trochę podtarte, ale w odróżnieniu od brwi całkowicie mnie to nie razi. Wręcz mogę powiedzieć, że na zdjęciach jest to bardziej widoczne. 

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Sygnatura jest bardzo charakterystyczna i nie chodzi wcale o to, że jest umieszczona na pośladku (jak to bywa u vintage) tylko o jej formę. Widnieją na niej dwa imiona Midge 1962 oraz Barbie 1958. Ciała obu lalek były identyczne, co za tym idzie mogły nosić i wymieniać się tą samą garderobą.

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Zdjęcie z aukcji internetowej na ebay-u. Cała czwórka jeszcze u byłego właściciela w Michigan. 

Już w nowym domu, po małych przebierankach.
Malibu (1971), Ken (1983), Skipper (1985) i Midge (1963).

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Midge z sukienką w której do mnie przybyła, za nią widoczne Barbie Malibu i pudła z serią All American (wszystkie lalki miały sesję jednego dnia). Sukienka nie posiada metki, jednak styl ubrania oraz metalowe zatrzaski mogą świadczyć, że garderoba wykonana była w latach 60-70 lub pochodzi od jakiegoś klona. Jednego jestem pewien, kiedyś z pewnością odzieję w tą sukienkę jakąś nagą vintage-ową pannę, których jak już pisałem mam zamiar mieć więcej.
To tyle na dziś, do zobaczenia za tydzień. 

Midge Straight Leg 1963 - Vintage 

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety