czwartek, 19 maja 2016

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Zakupy w serwisie eBay, a zwłaszcza nabywanie lalek archiwalnych jest dla mnie za każdym razem bardzo przyjemnym uczuciem. Liczny wybór obiektów westchnień z lat 90-tych to zupełnie tak jakbym cofnął się w czasie i znów zawitał w legendarnym sklepie Pewex. Różnica jest taka, że na eBay jest dosłownie wszystko i nie trzeba się martwić, że po sprzedaży ostatniego egzemplarza dana lalka już nigdy nie stanie na półce. 
Dzisiejsza prezentacja dotyczy pierwszej z dwóch lalek, które tydzień temu trafiły do mojego zbioru. Na pierwszy "ogień" idzie przepiękna Sparkle Eyes AA, o której zakupie myślałem już od chwili, gdy trafiła do mnie kaukaska wersja tej pięknej lalki KLIK

Dossier
imię: Barbie
data przybycia do mnie: 12 maja 2016
seria: Sparkle Eyes
numer katalogowy: 5950
produkcja: Made in Malaysia
box date: 1991
na rynku: 1992
headmold: Christie 1987
ciało: TNT
ręce: PTS zgięte w 90 stopni
nogi: zginane
odcień skóry: brązowy
oczy: szmaragdowe
usta: błyszczący róż
włosy: czarne

Bardzo lubię estetykę dawnych Barbie, tiulowe suknie, falbanki, połyskujące gorsety, strojne biżuterie to dla mnie synonimy luksusu tej marki. Sparkle Eyes (1991) jest pozycją obowiązkowa dla każdego fana Barbie archiwalnych. 
Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Tył pudełka przedstawia zdjęcia promocyjne Barbie AA i co widać na załączonym obrazku ta wersja występuje na rynku samotnie, czyli bez ciemnoskórego Kena. Ciekawe dlaczego...
Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Pudełko od tej Barbie bardzo łatwo otworzyć (bez potrzeby odklejania wieka), więc postanowiłem skorzystać z tej okazji i zrobić zdjęcia bez folii, która często odbija światło i utrudnia zachowanie ostrości. 
Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Uwielbiam headmold Christie 1987, jest moim numer jeden jeśli chodzi o rysy ciemnoskórych lalek. Bardzo ubolewam, że Mattel przestał go produkować, bo uważam, że fantastycznie oddaje urodę przepięknych kalifornijskich murzynek. Mam w moim zbiorze kilkanaście przedstawicielek tej przepięknej twarzy i z ciekawości zajrzałem w archiwum by sprawdzić kiedy była kupiona ostatnia?. Okazało się, że przeszło dwa lata temu KLIK w postaci Benetton Christie!
Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Kaskady dużych loków z kanekalonu rozdzielonych na dwie części i przymocowanych do pudelka za pomocą przezroczystych taśm. Do tego ta niebotyczna grzywa, chyba największa ze wszystkich modeli z całej historii Barbie. 
Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Oczy lalki, czyli kamienie zamiast standardowego rysunku oka to pomysł jedyny w swoim rodzaju. Ta idea ma swoich wiernych fanów, ale słyszałem również niepochlebne opinie na jej temat. Mnie osobiście pomysł się podoba, bo nadaje lalce oryginalności, a to w świecie Barbie bardzo ważny aspekt.  
Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

W przypadku wersji AA źrenice są szmaragdowe (przy wersji kaukaskiej zastosowano szafiry). Powieki oka ozdobione są dwoma cieniami. jasno szmaragdowym oraz przydymionym, różowym sięgającym aż po łuki brwiowe. Typowy makijaż dla modeli z tej epoki. Na ustach zastosowano bardzo rzadko spotykaną, malinową, połyskującą szminkę (podobną ma jeszcze Totally Hair AA KLIK). 
Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Tekturowa karta z różnymi rysunkowymi dodatkami, które zawsze wydawały mi się bezsensowe i zbędne z uwagi na ich formę. Teraz fajnie popatrzeć na tę cegiełkę historii i dawnego stylu. Te elementy w świecie dziecięcej zabawy bardzo rzadko miały szanse na przetrwanie, ale teraz patrząc przez pryzmat kolekcji osoby dorosłej wszystko co vintage ma swoją wartość, nawet ta kartka. 
Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Dwie ślicznotki Sparkle Eyes nareszcie razem. Przyznam, że fanie widzieć w swoim zbiorze obrazek na który niegdyś można było patrzeć tylko w książkach. Porównując obie lalki łatwo można dostrzec różnice w gęstości i długości tiulowej części sukni oraz w falbanie, którą trzyma na ręce. Różnica jest także w kolorze biżuterii, który przy wersji AA, jest bardziej nasycony. Cieszę się, że powróciłem do uzupełnienia zbioru lalek archiwalnych, taka wycieczka do historii daje sporo radości. 
Sparkle Eyes™ Barbie®, Sparkle Eyes™ Barbie® AA 1991

Na początku chciałem mieć wszystkie najsłynniejsze kaukaskie Barbie z cyklu "trzy w jednym", czyli Super Star Barbie 1988, Dance Magic Barbie 1989, Costume Ball 1990 i wreszcie Sparkle Eyes 1991. Później zachciało mi się czarnoskórych odpowiedników tych lalek. Po długiej przerwie wróciłem do projektu i teraz przyszedł czas na rozpoczęcie polowania na Costume Ball AA 1990 i będzie komplet. 
My Collection Barbie 
Edycja: 
Jakiś czas później przybył do mnie drugi egzemplarz Sparke Eyes AA, który kupiłem z myślą wyjęcia z pudełka, ale w rezultacie obie pozostały NRFB. O tym fakcie zdecydowały drobne różnice prezentacji w pudełku jak niejednakie ułożenie włosów oraz grzywki. Obie lalki mają także inną (tylko pozornie identyczną) sukienkę i falbanę, więc nie mogłem się zdecydować, którą wyjąć. ;) 

Pozdrowienia i do zobaczenia w następnej nocie, a w niej kolejna czekoladka! 
Mars 

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety