czwartek, 28 lipca 2011

Fashion Queen Barbie® 1963 (2010)

Znów pora na coś co lubię najbardziej, czyli lalkę w pudełku. Może dla niektórych jest to mało zrozumiałe, ale ja bardzo lubię właśnie takie lalki. Zamknięte w swoich prywatnych witrynach, ze wszelkimi dodatkami, wiecznie piękne, wiecznie nowe. Wyjęte i nawet w super stanie jakoś tracą dla mnie ten blask (mowa tu o wszelkich Barbie w lat 80-90 oraz repro).

Lalka trafiła do mnie dzięki uprzejmości Brattei, która będąc w sklepie przed wizytą u mnie kupiła ją sobie i mi (za moją prośbą oczywiście). Przed Wami Fashion Queen 1963, reprodukcja wykonana w serii My Favorite Barbie 2010.

imię - Barbie
data przybycia - 27.04.2011
rok produkcji - 2010
headmold - Nostalgic 1958
ciałko - ponytail 1958
seria - My Favorite Barbie 2010
numer katalogowy - R9524
oczy - niebieskie
włosy - gumowe, (peruki)
narodowość - amerykańska

Fashion Queen 1963 - 2010

Fashion Queen 1963 - 2010


W skład serii My Favorite wchodzą jeszcze inne lalki.

Swirl Ponytail Barbie (1964)

American Girl Barbie with Lifelike Bendable Legs (1965)

Black Barbie (1980)

Peaches 'n Cream Barbie (1985)

Fashion Queen 1963 - 2010

Barbie ubrana jest w kostium w biało złote paski, na głowie na chustkę zbliżoną stylem do Egipskich nakryć głowy (pod nią znajdują się, gumowe włosy z niebieską przepaską).

Fashion Queen 1963 - 2010

Fashion Queen 1963 - 2010

Fashion Queen 1963 - 2010

Fashion Queen 1963 - 2010

Peruki, które są umieszczone w pudełku jako dodatek, mają trzy fryzury i kolory (rudy, blond i ciemno brązowy). Dzięki którym lalka może wyglądać za każdym razem inaczej.

Fashion Queen 1963 - 2010

Fashion Queen 1963 - 2010

Jako, że moja królowa stylu, pozostanie w pudełku, a jej peruki nie zostaną użyte. Posłużę się zdjęciami lalki Brattei, która wypakowała swoją będąc u mnie. Możecie zatem zobaczyć jak prezentuje się Basia w każdej z peruk.

Fashion Queen 1963 - 2010

Dodatkiem do FQ jest jeszcze reprodukcja katalogu, który w latach 60 był dodawany do każdej z lalek. Jest do dokładna replika, małej książeczki ukazująca nie zdjęcia, a rysunki poszczególnych wydanych w tamtych czasach lalek. Nie wyciągałem swojej książeczki, ale widziałem u Brattei (zdjęć nie robiłem).

Fashion Queen 1963 - 2010

Barbie jest bardzo starannie wykonana, a jej headmold jest zbliżony do prawdziwych Vintage.
Kilka zbliżeń na make-up.

Fashion Queen 1963 - 2010

Fashion Queen 1963 - 2010

FQ jest trzecią (na pewno nie ostatnią) reprodukcją Barbie z headmoldem 1958.

od lewej: Enchanted Evening (1960), FQ (1963), Made For Each Other (1969).

26 komentarzy:

  1. Piękna :) Chociaż ja pewnie bym ją rozpakowała - choćby po to, aby do każdej fryzury dobrać nowe ubranko i zobaczyć, jak się prezentuje... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja jest rozpakowana, a peruki wkrótce posłuż nowym lokatorkom. FQ jest piękną fascynującą lalką i na pewno warto mieć ją w kolekcji.

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie to mnie odróżnia od większości zbierających, ja nie potrzebuje takich zabiegów przy tego typu lalkach :)
    Do takich eksperymentów mam Basics :D

    OdpowiedzUsuń
  4. WIDZĘ, ŻE KOLEKCJA REPRODUKCJI SIĘ TEŻ POWIĘKSZA :)

    FAKT, ŻE NIE WYCIĄGASZ TAKICH LALEK Z PUDEŁ, ŚWIADCZY O TWOIM WYSOKIM STATUSIE KOLEKCJONERA.
    NIE ZŁAM SIĘ POD NACISKIEM KOBIECYCH "ZBIERACZY", KTÓRE PRZEBIERANKI UWIELBIAJĄ :) NATURA KOBIETY :D
    POZDRO

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna z lalek na mojej liście do kupienia. Prezentuje się wspaniale. Bardzo podobają mi się także inne My Favorite, lecz ta przyćmiewa je wszystkie. Bardzo fajne są także do niej dodatki.

    OdpowiedzUsuń
  6. niesamowita jest! Widziałem ją u barbiecollectora chyba przedstawaił :D
    Mi też szkoda by bylo wyciągac ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. FQ jest wspaniała - według mnie najładniej wygląda jako brunetka :) Dla mnie lalka w pudełku nie traci swojego uroku, a wręcz zyskuje! Swoje też trzymam w pudłach, nawet Basics :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Mark!
    Naprawdę super masz te lalki, EQ jest zjawiskowa, też ją planuję kupić i trzymać w pudełku.

    Jesteś naprawdę interesującym kolekcjonerem.
    1. ważne okazy lalek trzymasz w pudełkach (dojrzałość).
    2. trupki świetnie przywracasz do życia (estetyka).
    3. Basics wyjmujesz i nimi "żyjesz", (niebanalność).

    To cechy których Ci można tylko zazdrościć.
    Dla mnie jesteś numerem jeden! i pewnie wiele osób się ze mną zgodzi.

    Pozdrawiam Kłapouchy

    OdpowiedzUsuń
  9. Bees, hehe nie dam się, mam swoje silne zdanie.

    Aleksjo, przy każdej prawie lalce (nie tylko u mnie) piszesz, że jakaś jest na Twojej liście, kiedy Ty zdołasz je uzbierać :D :D

    dollbby, tak kolega barbiecollector kupił ją sobie w tym samym okresie co ja, gdy był jej wysyp w Smyku :P Czyli pod koniec kwietnia.

    BarbieDream, mamy te same zdanie do pudeł a Basics bym pewnie nie kupował, gdyby nie projekt Gotowi na Wszystko :).

    Kłapouchy, bardzo mi się mile to czyta, już któraś osoba z rzędu mi tak pisze jak Amaret, Urshula, chyba zacznę w to wierzyć :)

    Pozdrawiam Wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  10. Taki mój mały plan aby mieć tysiąc lalek:) 250 już jest, więc myślę, że sam sobie radę aby je mieć wszystkie. Są lalki, które po prostu muszę mieć i tego się trzymam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie wiem, jak Ty to robisz, że ich nie wyjmujesz z pudełek?! zazdroszczę samozaparcia ;)
    mnie aż korciło, żeby swoją uwolnić, choćby tylko do zdjęć! ale kupiłem drugą i ta pozostała w stanie NRFB ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aleksjo, radzę byś zmieniła nastawienie, nie ma większej zguby dla zbieracza czegokolwiek niż "mieć większe oczy od żołądka". Przerabiałem to, ale na szczęście mi przeszło i postawiłem na jakość a nie ilość :)

    Mieszku, ja mam z tą pierwszą tak jak Ty z tą drugą :)
    Zostanie sobie NRFB (nie muszę jej macać) i tu jest mój sposób na sukces.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie moja natura badacza na to nie pozwala xD
    Lubię wiedzieć, czy Mattel się postarał, dał zatrzaski czy suwak, a może rzep? Czy ciało jest to samo, co w przypadku pięciu innych lalek, czy może ulepszyli je i dali nowe? Takich rzeczy nie dowiem się, zostawiając lalki w stanie NRFB, a lubię ciekawostki i lubię się nimi dzielić ;)
    Co nie zmienia faktu, że i tak Cię podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nawiązując do komentarza BEES: Owszem, kobiety uwielbiają przebieranki- dziwnym było by gdyby ich nie lubiły;P Ale ja- jako kobieta (która wyjmuje swoje lalki po to żeby je przebierać), uważam, że gdybym miała lalki, które w swoim pudle mają jakiekolwiek gadżety czy dodatki, które były by oczywiście pięknie ułożone i solidnie przymocowane do kartonu; NIE WYJMOWAŁABYM takich z pudeł.

    A co do postu: Zdjęcia super! Wszystko dokładnie widać. Ja sama nie zbyt przepadam za tego typu lalkami, ale kilka takich reprodukcji w przyszłości sobie zafunduję na pewno. Właśnie po to, żeby je trzymać w pudełkach- i raczej będą to jedyne lalki, które w nich pozostaną;P

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja tez wyciągam lalki z pudełek, potem je tam wkładam, żeby się nie kurzyły. Coraz więcej lalek jednak mam nie ruszonych, ale to z braku czasu. Nie zgadzam się, ze rozpakowywanie i ubieranie na nowo, to domena kobiet "zbieraczek". Nie obrażajmy też kolekcjonerów, którzy tworzą nowe kreacje dla lalek. Akurat FQ ma świetne pudełko z witrynka i do wielokrotnego otwierania w celu pomacania sobie lalki. Ja w takim stanie trzymałam moja FQ dość długo, ale potem pękłam, bo przyszedł taki dzień, ze sobie ja w prezencie wyciągnęłam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Podziwiam to trzymanie się decyzji nie wyjmowania lalek. Ja żeby mnie nie kusiło nie kupuję lalek "zatrumienkowanych", dzięki czemu omija mnie dylemat. Moje panny wszystkie są macane, przebierane, czesane... I wszystkie jesteśmy szczęśliwe;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Także stanowczo nie zgadzam się z BEES, co do tego, że to kobiety mają zwyczaj otwierać lalki - chyba za mało w tym siedzi, żeby wydawać takie opinie (bez urazy oczywiście). Co do Kłapouchego, to mógłby masowo pisać rozprawki xD

    Cieszę się, Marku, że takie perełki do Ciebie trafiają - Brattea Cię chyba bardzo lubi ;-) Nawet po świetnych "pudełkowych" zdjęciach widać, że ta lala jest świetnie zrobiona :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Marku, moim zdaniem każdy ma jakiś zamysł swojej kolekcji. Ja także mam swój. Nie zbieram lalek, żeby je zbierać, jeśli tak myślisz to jesteś w błędzie. Każda z osobna lalka jest dla mnie bardzo ważna i cieszę się z niej jak wariatka. Nie kolekcjonuję też lalek od kilku dni, aby rzucać się na wszystko co lalkowate.
    Uwielbiam trupki i takich lal jest u mnie najwięcej, ale te w pudłach też są i będą. Nie mam np 5 lalek takich samych. Jeśli trafi się nawet przez przypadek, to odkładam ją i czekam, a może ktoś kiedyś się po nią zgłosi.
    Lalki które posiadam są wyjątkowe, każda w końcu przechodziła prze moje łapki i została dopieszczona, tak więc nie mam serca się z nią rozstawać. Tak mniej więcej moje podejście wygląda, może mnie źle zrozumiałeś. Ale nie oceniaj po okładce.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojej, jaka dyskusja ;) Jak dla mnie, to wszyscy kolekcjonerzy są ,,dojrzali, mają wysoki status" etc. Nie ważne, czy mają lalek 10, 100, 300, czy też trzymają je ,,na wolności" lub w ,,trumienkach". Nie chodzi tu o żadne przebieranki, każdy robi z nimi to, co uważa za słuszne. Ważne jest to, że wszyscy zbieramy lalki, prawda? ;)

    Co do samej Fashion Queen, to naprawdę się postarali. Bardzo lubię reprodukcje, bo przynajmniej po części przypominają nam czasy, kiedy Barbie wyglądały właśnie tak.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Marku, swietny wpis i zdjecia, wiesz nie mialam nigdy ochoty na te lalke, ale jakas iskierka sie zapalila... ;o)
    Gwoli informacji, do serii My Favourite Barbie nalezy dosyc duzo lalek, mozna je zobaczyc tu, dwie strony: http://www.barbiecollector.com/collection/my-favorite-barbie-doll-series#shop-this-collection
    Aga (fleurdolls)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzięki wszystkim za komentarze i dyskusję :)

    Aga dziękuję :)
    Doskonale znam stronę BC i wiem że są inne, w poście wymieniłem serię wyprodukowaną w 2010 :)

    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  22. Pocztałam wszystkie komentarze i widze ze zrobiła sie dyskusja..Wiec moge powiedzieć ze Marek jest 100% KOLEKCJONEREM....

    OdpowiedzUsuń
  23. Faktycznie rozgorzała się dyskusja. A mi jest miło przeczytać i wpis o tej ślicznej lalce ( nawiasem mowiąc od początku skojarzyła mi się z krolową Kleopatrą, ktora slynęla z pieknosci), jak i wszystkie Wasze komentarze :D
    Oczywiście czekam Marku na kolejną zapudelkowaną repro na twoim blogu :D
    Ps. moja faworytka to oczywiście ciemna peruka ;p

    OdpowiedzUsuń
  24. mam ja, ale w wersji vintage - tylko głową już nie kręci:) I zgadzam się - jest baardzo ładna:) Moja nie ma oryginalnego stroju - jakby się ktos go wyzbywał niedrogo! od repro chętnie przygarnę:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jest piękna :D I ustosunkowując się do dyskusji - ja bym pewnie ją rozpakowała. Nie jestem stuprocentowym kolekcjonerem, jestem dużą dziewczynką, którą ciągle jara przymierzanie dodatków lalce. A zwłaszcza takich jak peruczki :P

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetna lalka! Pierwszy raz się z Tobą zgodzę: powinna zostać w pudle!
    Tylko w pudełku można ją pięknie wyeksponować. Bez pudła traci urok. Peruki trzeba schować itd. W pudełku lalka zachowuje urok i tajemniczość.
    Podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety

1959 1960 1961 1962 1963 1964 1965 1967 1969 1971 1973 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 2000 2002 2003 2004 2005 2006 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 35th Anniversary Abbey Bominable Afro-American akcesoria Alek Wec Alexis All American All Stars Allan And the Beat Angel Face Argentina Astronaut Bali Barbie Barbie Barbie & Friends Barbie #1 Barbie as Marilyn Barbie Collector Basics Beach Blast Bendable Leg Beverly Hills 90210 Birthday Wishes Black & White Bathing Suit Black & White Stripes Black Barbie Blonde Ambition Bob Mackie Brandon Brazilian Brenda Bubble Cut Bubbling Mermaid Barbie Butterfly Art Barbie Cali Girl California Dream Capri Barbie Car Career of the year Casta Fierce Catrine DeMew Checked Style China Christie City Shine City Shopper Clawdeen Wolf Clawdia Wolf Cleo de Nile Coll city blues Costume Ball Courtney Crystal Curvy Cut N Style Barbie czwarta rocznica bloga Daisy Top Dana Dance Club Dance Magic Day-to-Night Debut Dee Dee Derek Deuce Gordon Devon Diana Diva doll case Dolled up Denim domek Donna Martin DOTW Double Denim Look Draculaura Dream Date Druga rocznica bloga Duble Date Dylan Dynasty Ekipa Elle Eedee Emerald Check Emerald Elegance Enchantel Evening Evening Sparkle Extra Long Hair Fab Fringe Fancy Frills Fashion Fashion details Fashion Doll Case Fashion Jeans Fashion Play Fashion Queen Fashionably Floral Fashionistas Film Director Fleur Flocked Hair Floral Flair Flower Power Teresa Frankie Stein Friendship Barbie Friendship Freundschafts Fun to Dress Fun-To-Dress Game Developer Garden Party Ghanian Ghoulia Yelps Gillington "Gil" Webber Glam Bike Glam Night Glam Vacation Glamour Bed Glitter Beach Gold Gold Label Gold Medal Golden Dream Gone Platinum Diva Great Date Ken Great Shape Happy Birthday Happy Holidays Hawaiian Fun Headmold AA 2016 Headmold Afro Fashionistas 2016 Headmold Allan 1963 Headmold Aphrodite 2009 Headmold Asha 1990 Headmold Chelsea 2010 Headmold Christie 1987 Headmold Claudette 2014 Headmold Curvy closed mouth 2015 Headmold Derek 1985 Headmold Desiree/Artsy 2001 Headmold Diva 1985 Headmold Fashionistas - closed mouth 2010 Headmold Fashionistas Smiley 2015 Headmold FQ 1958 Headmold Generation Girl 1998 Headmold Goddess 1998 Headmold JLO 2013 Headmold Karl 2013 Headmold Kassandra 2014 Headmold Kayla/Lea 2000 Headmold Ken 1960 Headmold Ken 1983 Headmold Ken 1986 Headmold Ken 1988 Headmold Ken 1991 Headmold Ken 2009 Headmold Ken 2012 Headmold Ken 2015 Headmold Ken 2016 Headmold Ken/Alan Headmold Kim 2014 Headmold Kissing 1978 Headmold Lara/Ana 1998 Headmold LeAnn / Carnaval 2003 Headmold Mackie 1991 Headmold Mbili 2001 Headmold Mbili 2011 Headmold Midge 1958 Headmold Millie 2013 Headmold Millie closed mouth 2015 Headmold Neysa 2014 Headmold Nostalgic 1958 Headmold Oriental 1980 Headmold Raquelle 2010 Headmold Raquelle 2012 Headmold Ryan 2012 Headmold Shani 1990 Headmold Skipper 1963 Headmold Skipper 1984 Headmold Skipper 1987 Headmold Skipper 2010 Headmold Spanish 1982 Headmold Stacey 1965 Headmold Stacie 2010 Headmold Steffie 1971 Headmold Steven 1987 Headmold Summer 2003 Headmold Summer 2011 Headmold Summer 2012 Headmold Super Star 1976 Headmold Teresa 1990 Headmold Teresa 2012 Headmold Twist'n Turn 1966 Headmold Vintage 1958 Headmold Western (Winking) 1976-1980 Hip Hoodie Hollywood Hair Hollywood Hair Barbie Hollywood Nails Barbie Homecoming Queen Honey Swamp Hot Rockin Fun Hot Stuff house Ice Capades 50 India Inwazja Monster High Iris Clops Jamaican Barbie Jeans Barbie Jennifer Lopez Jewel Secrets Jewel Secrets Barbie Jewerly Pack Kayla Kelly Taylor Ken Kira Kissing Barbie Kitchen Accents Krystle Książki o Lalkach La Casa Villa Terrasse Lagoona Blue Lalaloopsy Zuza Lalki Lalkowy Świat Barattei Lea Life in the Dreamhouse Living Pretty Liza Logo Barbie Lorna McNessie Love That Lace Lovely in Lilac Luna Mothews Luncheon Ensemble Łabędziem Być Made For Each Other Made to Move Magic Curl Magic Moves Malibu Mardi Gras Marilyn Monroe Marisol Coxi Mars Collector Barbie Mary Poppins Marzenia meble Meeting Erynnis Meeting Jola Meeting Kasia Meowlody Midge Midge i Baby Midnight Gala Miko Mix 'N Match Monster High Mouscedes King Movin Groovin Barbie Movin Groovin Kira My collection of Barbie My Favorite My First Barbie My First Princess My Little Pony New Friends 2015 Nia Nikki Ocean Friends Ooak Ooak fashion Operetta Oriental P.J. Paczki Paint N Dazzle Barbie Parisian Barbie Peach Pretty Peaches 'n Cream Perfume Giving Perfume Pretty Pet Doctor Barbie Petiie Pewex piąta rocznica bloga Picnic Set Picture Pockets Pierwsza Rocznica Bloga Pink & Fabulous Pink & Pretty Pink Jubilee Pink Passport Plaid on Plaid Początek Polka Dot Fun Pop Icon Pretty Changes Pretty in Python PRL Pudełka Pudełka dla lalek Purrsephone. Toralei Rain or Sun Teresa Rainbow Hair Raquelle Real Dancing Action Red Carpet Repro Robecca Steam Rock 'N' Roll Plaid Rockers Rocznice Roller Skating rooted hair Ru Paul Ruby Red Floral Russian Barbie Ryan Shoes Silken Flame Silkstone Sirena Von Boo Skateboader Skelita Calaveras Skipper Solo in the Spotlight spa dla włosów Spanish Sparkle Eyes Special Edition Special Limited Edition Spectra Vondergeist Splash 'N Color Spring Into Style Steven Straight Leg Style Style Magic Style so Sweet Summer Sun Gold Malibu Sun Lovin Malibu Sun Sensation Sunsational Malibu Super Hair Super Star Super Style Superstar Forever Collection Sweet Roses Sweet Tea Sweetheart Stripes Szósta rocznica Szykowna Tall Teen Time Teresa Terrific Teal The Barbie Look The Original Teenage Fashion Tonner Top Pudło Totally Hair Toy Story Toys „R” Us Travel Agent Tropical Trupy w szafach Trzecia rocznica bloga tutorial Tutu Cool Twirlin Makeup Teresa Twirly Curls Twist' N Turn Tyler United Colors Of Benetton Urban Jungle Va-Va-Violet Venus McFlytrap Vintage Wedding Day Wesołych Świąt Western Western Fun Wet 'n Wild Whitney Witryna Workin' Out Workout Center World of Fashion World Tour Wydowna Spider Z Króliczej Norki Z pierścionkiem Zig and Zag