wtorek, 9 sierpnia 2011

Happy Holidays® Barbie® 1989

Po zapowiedziach z poprzedniego odcinka czas na post o mojej najcenniejszej (jak do tej pory) lalce z całej mojej kolekcji, a jest nią BARBIE HAPPY HOLIDAYS 1989. Jest to jedna z pierwszych lalek kolekcjonerskich wydana przez firmę Mattel pod koniec lat 80. Gdyż to właśnie w tych latach Mattel zaczął produkować lalki w ograniczonej liczbie sztuk i skierowane do dorosłych odbiorców, czyli kolekcjonerów.
Holidays 1989 jest ósmą z dziesięciu lalką z mojej wishlisty Holidays. Jedną z najtrudniej dostępnych z uwagi na fakt, że w Polsce kupić jej raczej nie można, a cena (z wysyłką) z USA to "słony koszt". Jak już kiedyś pisałem chcę zebrać wszystkie te lalki z headmoldem super star (1976) czyli roczniki 1988-1997, reszta lalek robiona jest już z moldem Mackie (1991) lub tzw "Nowym Super Starze" (1998). Mimo pięknych sukni nie przekonują mnie do siebie i nie muszę ich posiadać.

Dossier
imię - Barbie
data przybycia - 12 maja 2011
rok produkcji - 1989
headmold - super star 1976
ciałko - TNT 1966, ręce PTS, zgięcie 90 stopni.
seria - HAPPY HOLIDAYS
numer katalogowy - 3523
oczy - niebieskie
usta - czerwone
włosy - blond loki

Moja Basia, oczywiście w stanie NRFB, pudełko prawie bez ubytków, w środku niesfatygowana czasem, piękna lalka w białej strojnej sukni. Jestem nią zachwycony, i uwielbiam ją w każdym calu :)

Happy Holidays® Barbie® 1989

Happy Holidays® Barbie® 1989

Buzia Barbie to kwintesencja piękna headmoldu Super Star z lat 80. Nienachalny rysunek oka utrzymany w niebieskim kolorze do tego subtelne "wąskie usta" tym razem czerwone, by pasowały do dodatków, naszyjnika i kolczyków.

Happy Holidays® Barbie® 1989

Happy Holidays® Barbie® 1989

Happy Holidays® Barbie® 1989

Włosy lalki, to coś co uwielbiam najbardziej, wielkie blond loki misternie ułożone w pudełku.

Happy Holidays® Barbie® 1989

Jak już jesteśmy przy włosach, przedstawię zbliżenie na ich ozdobę. Jest to spinka w kształcie śnieżynki ozdobiona kokardką i białym puszkiem.

Happy Holidays® Barbie® 1989

Suknia lalki, idealnie przedstawia porę roku którą reprezentuje lalka. Biała satyna połączona z tiulem (nazwy materiałów spisałem z książki w której przedstawiona jest moja lalka) i białym futerkiem. Zdjęcie pochodzi z książki "Świat mody Barbie" niestety polskie tłumaczenie tekstu opiewa w liczne błędy. Na przykład Happy Holidays, przetłumaczono tu jako szczęśliwe wakacje, dziwie się, bo przecież widać, że suknia raczej nie jest plażową kreacją haha. Zmyłka jest także przy dacie lalki, bo jej wydanie to 1989 a nie 1990 rok. Mam nadzieję jednak, że przy materiałach się nie pomylili :)

Fotografia z książki Świat Mody Barbie - gdzie widać moją Holiday 1989

Fotografia z katalogu Barbie 1990

 Kilka zbliżeń na detale sukni i dodatków do niej.

Happy Holidays® Barbie® 1989

Happy Holidays® Barbie® 1989

Happy Holidays® Barbie® 1989

Happy Holidays® Barbie® 1989

Dodatkami do lalki są jeszcze bombka na choinkę z kształcie śnieżynki, pocztówka z lalką i instrukcja jak zdejmować ewentualnie zaczepy na włosy. Ale to dla tych którzy by chcieli lalkę wyjąć i postawić na dołączonym do niej plastikowym stojaku. Jak już zapewne wiecie, nie dla mnie :D.

Happy Holidays® Barbie® 1989

Happy Holidays® Barbie® 1989

Uwielbiam tę lalkę, zresztą jak wszystkie z tej serii, lecz tej zdobycie uważam za mój mały sukces, bo roczniki 1988 (pierwsza) 1989 (druga) i 1990 (trzecia z kolei) są już ceniącymi się okazami i ich zdobycie w stanie NRFB nie jest takie łatwe.

Happy Holidays® Barbie® 1989

Na koniec postu zdjęcie zbiorowe moich dziewczyn z serii Holidays.
od lewej dół: 1989 biała, 1990 różowa, 1991 ciemno zielona, 1992 srebrna.
od lewej góra: 1993 czerwona, 1994 złota, 1995 zielona, 1996 złoto bordowa.

Zielona 1995 kupiona była bez pudełka w najbliższym czasie powędruje do zaufanej mi osoby, która też podziwia urok takich lalek. Ja zdecydowałem się na zakup drugiej w stanie NRFB.

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety