czwartek, 20 grudnia 2012

Oriental Barbie® Dolls Of The World® 1980

Witam przedświątecznie. :) Po małej porcji Vintage znów przyszedł czas na mój ulubiony stan rzeczy, czyli lalki w pudełku - przez najbliższe cztery tygodnie, to właśnie one będą głównym tematem moich postów. Dziś czas na pierwszą z Barbie, których zapowiedź prezentowałem tu (KILK). Czekały sobie cierpliwie na proces katalogowania na moim blogu i tak oto pierwsza z nich Barbie Oriental 1980 - po prawie dwóch miesiącach od przybycia ma swoje "5 minut".

Dossier
imię - Barbie
data przybycia do mnie - 10 listopada
przybyła z - USA
rok produkcji - 1980
headmold - Oriental 1980
ciało - TNT 1966
ręce - PTS - zgięte w 90 stopni
seria - DOTW
numer katalogowy - 3262
produkcja - MADE IN TAIWAN
oczy - brązowe
usta - koralowe
włosy - czarne

Bardzo się cieszę z posiadania tego właśnie egzemplarza, gdyż jest to pierwszy model Barbie w którym zastosowano bardzo lubiany przez kolekcjonerów headmold Oriental (1980). To właśnie od tej lalki wszystko się zaczęło - fajnie mieć w kolekcji prababkę wszystkich Kir, Miko, Mariny, Nii itd. :)
Barbie przybyła do mnie NRFB i taką pozostanie. Jej pudełko jest bardzo fajnym źródłem informacji na temat stron, które reprezentuje.

Barbie Oriental 1980
Barbie Oriental 1980
Tył pudła przedstawia opis kultury Orientu, oraz mały słownik z najbardziej podstawowymi zwrotami.

Barbie Oriental 1980

Bok pudła prezentuje mapę oraz kilka potrzebnych gadżetów - paszport, słownik, bilety na podróż i walutę.

Barbie Oriental 1980

Barbie Oriental 1980

Mnie najbardziej urzekł rysunek przedstawiający Barbie Oriental.

Barbie Oriental 1980

Barbie Oriental 1980

Barbie ubrana jest w złotą sukienkę z czerwonymi obszyciami oraz żakiet w kwiaty. W środku foliowego woreczka znajdują się tekturowy wachlarz, buty zapinane na kostce oraz medalion.

Barbie Oriental 1980

Barbie Oriental 1980

Barbie ma półdługie czarne włosy podwinięte na końcach i grzywkę na której ciągle widnieje folia ochronna. Mimo 32 lat nadal spełnia swoją funkcję, bo nic niepokojącego się z nią nie dzieje.

Barbie Oriental 1980

Rysunek oka jest bardzo subtelny i nazywając rzecz po imieniu Orientalny. Drobne oczy ozdobione są brązowym i zielonym cieniem. Dolna powieka ma dodatkową kreskę i dwie rzęsy. Usta w kolorze koralowym pięknie komponują się z bladą cerą i bardzo wydatnymi rumieńcami. 

Barbie Oriental 1980

Barbie Oriental 1980

Barbie Oriental 1980

Barbie Oriental jest trzecią lalką (w pudelku, bo mam też dwie bez) z serii DOTW. Mam pierwotny plan uzbierania po jednej lalce z każdym (na dzień dzisiejszy) headmoldem dawnego Mattela. Jak widać mam już trzy (opisane) z nich. Hedmold Spanish (1983), Oriental (1980), Christie (1987). Zdradzę, że w kolejce do prezentacji czekają jeszcze dwie inne. 

Barbie Oriental 1980

Uwielbiam podsumowania i liczby, a więc nie mogłem się powstrzymać i musiałem dodać zdjęcie wszystkich moich Oriental w pudełkach. Nie jest to jakaś zawrotna liczba egzemplarzy, ale za to każda z nich była wymarzona i należy do lubianych serii. 

Barbie Oriental 1980

Życzę Wszystkim blogowiczom Wesołych Świąt i dużo lalek pod choinką. Moja już ubrana i czeka na prezenty. ;)



Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety