czwartek, 22 maja 2014

Fashion Play Barbie® 1991

Tak jak zapowiadałem w poprzedniej nocie, po szerokich pudłach, strojnych sukniach, falbanach, tiulach i koronkach naszło mnie na inny, skrajny styl Barbie, czyli wąskie pudełka i minimalizm stroju. Wąskie pudelka, to najtańsze wersje Barbie dostępne na rynku Mattela. Serie FP wypuszczane były w codziennych ubraniach, kombinezonach lub skromnych sukienkach, a lalki miały przeważnie proste ręce. Często traktowane po macoszemu mają jednak rzesze wiernych fanów, którzy uważają je za rarytasy. Ja wcale się nie dziwię, bo te lalki przez swoją prostotę mają wielki urok.
Moja Fashion Play 1991 jest ubrana w łaciaty, letni kombinezon przewiązany różową szarfą, a jedynymi dodatkami są szpilki i szczotka zamknięte w foliowym woreczku. Mimo braku ogólnego przepychu Barbie nadal zachowuje ducha epoki, a dzieje się to za pomocą bujnej fryzury i pięknego rysunku oka, dla którego zdecydowałem się na jej zakup. 

Dossier
imię: Barbie
data przybycia do mnie: 12 maja 2014
seria: Fashion Play
produkcja: Made In Malaysia
numer katalogowy: 2370
box date: 1991
na rynku: 1992
headmold: Super Star 1976
ciało: TNT 1966
ręce: PTR
oczy: niebieskie
włosy: blond

Barbie Fashion Play 1991

Barbie Fashion Play 1991

Barbie Fashion Play 1991

Tył pudelka przedstawia Barbie Fashion, a w twarzach modelek można łatwo rozpoznać znane wcielenia Barbie, jak Feeling Fun 1987 czy Western Fun 1989.

Barbie Fashion Play 1991

Barbie Fashion Play 1991

Barbie Fashion Play 1991

Barbie występowała w trzech wersjach - klasycznej (Super Star 1976), hiszpańskiej (Steffie 1971) oraz afroamerykańskiej (Christie 1987). Zdjęcie lalek standardowo pochodzi z książki "Wylęgarnia Chcieja".

Barbie Fashion Play 1991

Uwielbiam jej rysunek oka, a przemiennej długości rzęsy zwyczajnie mnie zaczarowały. Platynowe loki, które ledwo mieszczą się w pudełku - cudowności.

Barbie Fashion Play 1991

Barbie Fashion Play 1991
Barbie Fashion Play jest pierwszą z trzech lalek w wąskich pudełkach, które jednocześnie dołączyły do mojego zbioru. Na swoją kolej w opisie czekają jeszcze dwie, ale tym razem przedstawicielki grupy Fun-To-Dress. 

Barbie Fashion Play 1991

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety