czwartek, 17 lipca 2014

United Colors of Benetton Barbie® 1990

W dzisiejszej nocie chciałbym podzielić się z Wami osobistym i zabawnym wydarzeniem. Otóż, po czterech latach od momentu rozpoczęcia mojej przygody kolekcjonerskiej, moi rodzice oficjalnie dowiedzieli się o moim hobby, a raczej o stadium jaki ono reprezentuje (mama wiedziała wcześniej o kolekcji rodzinnej). Mieszkam samodzielnie już 14 lat, ale zawsze zależało na odwiedzinach i trzymaniu bliskich relacji z rodzicami (mieszkamy w innych miastach). Od chwili, gdy pierwsza witryna pojawiła się w moim mieszkaniu lekko obawiałem się ich reakcji i drzwi do mojej sypialni (pokoju lalkowego) zawsze pozostawały zamknięte. W ostatni weekend rodzice dowiedzieli się całej prawdy, a ich reakcja wbiła mnie w siedzenie ze zdumienia. Usłyszałem słowa "nie możemy się doczekać, by zobaczyć to na żywo" (dowiedzieli się w domu rodzinnym). Mama jeszcze dodała, "hobby to hobby, czy ty myślisz, że ja jestem taka zacofana i dopiero teraz mi wszystko mówisz". :) Urosłem i dostałem skrzydeł, mimo że jestem niezależnym, dorosłym człowiekiem, który żyje swoim życiem, to akceptacja rodziny dała mi windującego kopa. Z tej radochy dokonałem kolejnego, sporego zakupu moich plastikowych pociech, ale o nich kiedy indziej.

Dziś przyszedł czas na przedstawienie Barbie United Colors of Benetton 1990, która niewątpliwie była królową całego zamieszania na początku lat 90-tych. Długie, blond włosy wystylizowane modną na tamte czasy karbownicą, bujna grzywa i intensywnie czerwone usta (jedne z pierwszych zastosowanych przy moldzie Super Star), to jej znaki rozpoznawcze. Kolorowy strój od Benettona przewinął się w mojej przeszłości (klik), więc pamiętam go doskonale. Był mocno odczuwalną zmianą stylu Barbie, która w tamtych latach słynęła z pięknych, pastelowych różów.

Dossier
imię: Barbie
data przybycia do mnie: 10 czerwca 2014
seria: United Colors of Benetton
produkcja: Made In China
numer katalogowy: 9404
box date: 1990
na rynku: 1991
headmold: Super Star 1976
ciało: TNT 1966
ręce: PTS zgięte w 90 stopni
oczy: niebiesko-fioletowe
usta: czerwone
włosy: blond

Strój lalki, to wariacja kolorów i wzorów. Czerwony żakiet wyszywany granatowymi i niebieskimi lamówkami, krótka spódnica, żółty golf i cudowne kwieciste leginsy, różowe podkolanówki, a do tego czerwony filcowy kapelusz. Odważna kompozycja, ale zdumiewająco ze sobą współgrająca! 
Barbie United Colors of Benetton 1990
Barbie United Colors of Benetton 1990
Barbie United Colors of Benetton 1990
Barbie United Colors of Benetton 1990
Barbie United Colors of Benetton 1990
Barbie United Colors of Benetton 1990
Ogólny rysunek oka tej Barbie nie jest niczym szczególnym, ale delikatny fioletowy fragment tęczówki (trudny do uchwycenia na zdjęciu) sprawia, że nie da się jej pomylić z żadną inną. 
 Barbie United Colors of Benetton 1990
Barbie United Colors of Benetton 1990
Barbie United Colors of Benetton 1990
Barbie United Colors of Benetton 1990
Barbie United Colors of Benetton 1990
Barbie, Teresa, Kira, Christie United Colors of Benetton 1990
Bonus:
Pozostając w klimacie headmoldu SS. Pięknej Super Star 1976 nigdy za wiele, więc jakiś czas temu trafił do mnie drugi egzemplarz pierwszej Barbie Super Star 1976. Choć obie panie są w super stanie brak im naszyjników i boa. Oczywiście, mam w planach zakup NRFB.
Barbie Super Star 1977

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety