czwartek, 24 lipca 2014

United Colors of Benetton Ken® 1990 The series finale

Kolejna nota dotycząca skompletowania całej serii. Tym razem, to United Colors of Benetton 1990. Niewątpliwie gwiazdy w licznej populacji Mattela.

Dossier
imię: Ken
data przybycia do mnie: 10 lipca 2014
seria: United Colors of Benetton
produkcja: Made In Malaysia
numer katalogowy: 9406
box date: 1990
na rynku: 1991
headmold: Ken 1988
ciało: TNT 1968
ręce: PTS zgięte w 90 stopni
oczy: niebieskie
usta: cieliste
włosy: brązowe

Kira, Teresa, Christie, Barbie and Ken United Colors of Benetton 1990

Ken i Teresa nie byli sprzedawani na rynku U.S.. Dlatego ich ceny są wyższe od pozostałych lalek.
Ken and Teresa United Colors of Benetton 1990. Not sold in the U.S.

Ken i Barbie. Niegdyś nie do osiągnięcia, a dziś są częścią mojego zbioru. Ciekawe, że same stroje tych dwojga miałem okazję oglądać oczyma dziecka. 
Ken, Barbie United Colors of Benetton 1990

Przyznam, że uwielbiam tego Kena, a zwłaszcza strój w kolorystyce fioletu i pomarańczu. Kurtkę bardzo ciężko się fotografuje, gdyż jej kolor w rzeczywistości intensywnie fioletowy na zdjęciach wychodzi granatowy. 
Ken United Colors of Benetton 1990

Cały strój Kena pamiętam z dzieciństwa. Przewinął się on w fatałaszkach lalek mojej siostry. Udało mi się wyszperać stare zdjęcie z lat 90-tych, gdzie Barbie My First 1989 ma na sobie kurtkę Kena Benetton. Ciekawe, gdzie ona się podziała... 
Kolekcja rodzinna lata 90-te. 

Ken United Colors of Benetton 1990

Ken United Colors of Benetton 1990

Ken United Colors of Benetton 1990

Zastanawia mnie dlaczego oczy Kena były umieszczane dużo nad oczodołem moldu. Czyżby efekt worka pod okiem dawał Kenowi więcej męskości? Dodam, że to przypadłość wszystkich Kenów z danej epoki. 
Ken United Colors of Benetton

Ken United Colors of Benetton 1990

Ken United Colors of Benetton 1990

 United Colors of Benetton 1990 

Moje dwie ulubione serie z roku 1990 Bennetton i All American. Dla mnie świetność tych serii polega na identycznym doborze obsady, która różni się tylko (aż) detalami. Coś w stylu "zobaczcie tak wyglądamy dziś, a tak jutro". :) 
 United Colors of Benetton 1990 and All American 1990

Ciekawostka:
Odkryłem cechę wspólną dla obu serii. Teresa (All American) i Ken (Benetton) noszą chustki z tego samego materiału (na zdjęciu promocyjnym Ken ma czerwoną). Mattel zawsze lubił pożyczać detale od innych swoich wyrobów. :)
Teresa All American and Ken United Colors of Benetton

Bonus:

Wakacje w połowie, a do mojej kolekcji lalek "bez pudełek" trafiła typowo letnia para Ken i Barbie Tropical 1985.
Ken and Barbie Tropical 1985

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety