czwartek, 21 września 2017

Dream Store Barbie® 1983

Gadżety, gadżety, gadżety... trafiają do mojej kolekcji coraz częściej. Z ogromną satysfakcją poluje na bardzo różne akcesoria dla Barbie, a im starsze i bardziej wyszukane, tym bardziej się raduje moja kolekcjonerska dusza. Same lalki już dawno przestały mi "wystarczać i uważam, że obszerny świat rzeczy stworzonych dla nich, jest równie fascynujący co one same. Oczywiście nie oznacza to, że gardzę lalkami, to z pewnością nie ma i nie będzie miało miejsca nigdy. Zwyczajnie większość modeli z mojej dawnej wishlisty już dawno stoi w witrynach, a i obecność nowości przy ogólnej, łatwej dostępności, to jedynie formalność. Gadżety są trudniej dostępne, a ich ceny zazwyczaj są bardzo wysokie, więc czasem trzeba uzbroić się w cierpliwość i pobawić w polowanie. Miło jest patrzeć "na żywo" na te wszystkie popularne dobrodziejstwa inwentarza, które pamięta się jedynie ze starych katalogów. Ostatnio korespondowałem o tym fakcie z moją wirtualną znajomą z Chicago, która przeczytawszy to co napisałem uznała, że wszedłem na "wyższy level" kolekcjonerstwa. Koleżanka zbiera Barbie już piętnasty rok, a jej kolekcja mieści się w specjalnym, małym budynku gospodarczym, który wyremontował dla niej tata. Ona również przechodziła kilka etapów kolekcjonerstwa i ostatnio razem ze mną wspominała czasy, gdy odkupiła od kuzynki swój pierwszy domek dla Barbie, którym bawiły się w dzieciństwie. Obecnie ma całą ścianę różnych domków, w których porozstawiane są Barbie, Keny i Skipper z różnych epok. Bardzo imponują mi takie kolekcje i z przyjemnością się na nich wzoruję. 

Dziś na moim blogu pierwszy asortyment z paczki, którą pokazywałem na końcu sierpniowej notki KLIK. Jest to mała lada sklepowa z serii Dream Store 1983. Mebel przybył w swoim idealnie zachowanym pudelku. 

Data przybycia zestawu: 3 sierpnia 2017
Rok produkcji: 1983 
Kraj produkcji: Made in Italy 
Seria: Dream Store Barbie
Numer katalogowy: #4021

Dream Store Barbie® 1983 

Na boku pudełka przedstawione są trzy lady sklepowe wchodzące w skład serii Dream Store. Można je było kupić oddzielnie lub w specjalnym zestawie zawierającym wszystkie trzy oraz dodatkowe gadżety. 
Dream Store Barbie® 1983 

Dream Store Barbie® 1983 - źródło internet 

Mebel i akcesoria zachowane są w stanie bardzo dobrym. W skład zestawu wchodzą cztery kapelusze, trzy torebki, trzy pary cienkich klapek, wstążki i różowa apaszka. Zauważyłem, że na różnych zdjęciach promocyjnych wszystkie akcesoria mieszają się kolorami bieli, fioletu i ciemnego różu. Do kompletu brak dwóch pasków i jednego wieszaka. Zestaw był używany. 
Dream Store Barbie® 1983


Poniżej materiały promocyjne dotyczące mebelków Dream Store Barbie. Patrząc na reklamę telewizyjną nachodzi mnie refleksja upływającego czasu. Dziewczynki występujące w tym spocie mają (jeśli nadal żyją) przeszło 40 lat. 

Dream Store Barbie® 1983 

Dream Store Barbie® 1983 

Modelką, która wcieliła się w rolę sprzedawczyni, jest Barbie z zestawu Barbie & Friends 1982, która widoczna jest również w reklamie tv. Ubrana jest u mnie w piękną, fiołkową sukienkę z serii Fashion Fun (#7909). 
Dream Store Barbie® 1983

Najbardziej spektakularnym elementem wyposażenia lady sklepowej jest manekin, a właściwie popiersie, które posiada odlew twarzy Superstar (1976). 
Dream Store Barbie® 1983

Dream Store Barbie® 1983

Na ściankach lady znajduje się sztukateria w postaci płaskorzeźby przedstawiającej profil twarzy Barbie i kaskady pięknych loków - bardzo podoba mi się ten element. 
Dream Store Barbie® 1983

Identyczny motyw płaskorzeźby Barbie znajduje się na wieszaku. Fioletowa torebeczka, która na nim wisi jest otwierana na zatrzask.
Dream Store Barbie® 1983

Cztery foliowe torby w kolorze pudrowego różu z logiem Barbie Dream Store - fajny i bardzo realistyczny dodatek. 
Dream Store Barbie® 1983

Sklep otwarty, więc pojawia się pierwsza klientka, a jest nią Dream Date Barbe (1982) ta sama, którą widzimy na powyższym zdjęciu promocyjnym. Jej suknia jest przepiękna i można ją układać na wiele sposobów posługując się długą falbaną. 
Dream Store Barbie® 1983

Dream Store Barbie® 1983

Dream Store Barbie® 1983

Dream Store Barbie® 1983

Manekin bez kapelusza. Pamiętam, że moja przyjaciółka Kasia miała katalog, w którym była pokazana seria Drem Store i o dziwo doskonale pamiętam tę białą głowę Superstar widniejącą na zdjęciach. Miło jest po latach stać się właścicielem takiego małego elementu, który cieszy nie mniej jak sama lalka Barbie. 
Dream Store Barbie® 1983

Barbie sprzedawczyni korzysta z okazji i przymierza pozostałe kapelusze.
Dream Store Barbie® 1983
 * 

Pozostając w klimacie akcesoriów postanowiłem zaprezentować również mebelki, które przybyły do mnie bez pudełka. Toaletka Barbie Dream Furniture Collection 1985.
Barbie Dream Furniture Collection 1985 

Barbie Dream Furniture Collection 1985 

Barbie Dream Furniture Collection 1985 - zdjęcie z sieci 

Lustro z zestawu Barbie Bedroom Accents 1985.
Barbie Bedroom Accents - Mirror - 1985

Barbie Bedroom Accents - Mirror - 1985

Barbie Bedroom Accents - Mirror - 1985 - zdjęcie z sieci 

Lustro docelowo było skierowane do wyposażenia sypialni, ale w moim domku stoi w łazience, bo doskonale mi tu pasuje. 
Barbie Bedroom Accents - Mirror - 1985

Lada Dream Store Barbie stojąca w witrynie. Muszę się kiedyś zmobilizować i zrobić wpis o lalkach bez pudełek, których na tym zdjęciu widać jedynie ułamek. 
Mars collection Barbie 

Do zobaczenia w następnej nocie, w której przedstawię kolejny asortyment z sierpniowej paczki. ♥ ♥ ♥
Mars collector Barbie

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety