czwartek, 10 września 2015

Fashionistas™ Barbie® 2014 cz.6

W dzisiejszej nocie przedstawię odpowiedź na pytanie Pani Agaty, która co prawda bloga nie prowadzi, ale często zagląda na mój, by podziwiać lalki. Pytanie brzmiało "Jak Pan to robi, że Pana posty ukazują się tak regularnie. Przyznam się, że często w czwartki odświeżam bloga w poszukiwaniu nowych lal, to mnie uzależniło". Odpowiedź jest prosta, ale by była jeszcze bardziej czytelna przedstawię ją w punktach. Może komuś jeszcze przyda się moja recepta.
1. Wykorzystuję jedno wolne przedpołudnie, by sfotografować jak najwięcej nowych rezydentek.
2. Wrzucam fotki do folderów lub tzw wersji roboczych, gdzie czekają na dalszy proces.
3. W wolnej chwili (najczęściej wieczorami lub wczesną nocką) piszę sobie luźny zarys każdej z notek. Zapisuję wolne myśli, by zwyczajnie mi nie uciekły. Czasem mam większą wenę, a czasem wręcz znikomą, ale zawsze staram się nie zostawiać fotek bez słowa, a mógłbym, bo ten blog to katalog kolekcji lalek, a nie pamiętnik z mojego życia.
4. Gotową notkę puszczam w wyznaczony dzień. Od wielu lat jest to czwartek, choć zdarza mi się zrobić wyjątek. Taki "wyznaczony dzień" zachęca mnie do działania. Traktuję katalog jak gazetę, która wychodzi w określonym terminie.
Naturalnie trzeba tego wszystkiego zwyczajnie chcieć i nie robić nic na siłę, bo wtedy jak mawiała moja kochana babcia "ze złych drożdży dobre ciasto nie powstanie". Do chwili dopóki daje mi to frajdę będę tak działał. Jeśli się wypalę, odsunę się od projektu tak jak od bloga "Gotowych na wszystko". Moja lalkowa pasja nie stygnie, więc i blog będzie trwał tyle co ona.

Dzisiejsza notka to szósta część prezentacji obsady najliczniejszej serii w historii Mattela, czyli Fashionistas 2014 (2015). Z nowej grupki lalek czekających w mojej witrynie na skatalogowanie wybrałem trzy sympatyczne rudzielce. Każda z nich ma w sobie "to coś", ale nie ukrywam, że mam wśród tej trójki swoją faworytkę. Zapraszam na prezentację. 
Fashionistas™ Barbie® 2014 x 3

Dossier
imię: Barbie
data przybycia do mnie: 25 sierpnia 2015
seria: Fashionistas
produkcja: Made in China
numer katalogowy: DFT85 CLN69
box date: 2014
na rynku: 2015
headmold: Skipper 2010
ciało: 2013
ręce: PTS
oczy: seledynowe
włosy: rude
usta: jasno różowe
Zaczynamy od rudości w pudełku z uroczą ścianką w kropki. Cały wizerunek tej lalki bardzo kojarzy mi się z Midge z lat 90-tych. Rude włosy, jasne oczy i pastelowe usta oraz słodka stylizacja ubioru, robią naprawdę przyjemne i sentymentalne wrażenie. 
Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN69

Stój jest bardzo słodki, widzimy tu białą bluzkę w modne, ciasteczkowe, wzory, a do niej błękitną, jeansową spódniczkę w mini serca. 
Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN69

Doceniam detale i bardzo lubię analizować, wnikać, poszukiwać, gdzie wcześniej coś widziałem. Ten słodki kształt okularów jako pierwsza zaprezentowała Midge Style 2013 KLIK.
Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN69

Dodatki: 
Różowa torebka w kształcie kokardy i buty na wysokim obcasie - moim zdaniem mogłyby być niebieskie. 
Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN69

Jej słodka buzia, to kolejne i ponownie udane zastosowanie headmoldu Skipper (2010) przy dorosłej lalce. Jest drugą postacią u której go użyto, a pierwszą przedstawiłem tu - KLIK. Jasne, seledynowe oczy i pastelowe usta nadają jej buzi dziewczęcego uroku - baby face. Dziwne, bo gdy kiedyś patrzyłem na nową buzię Skipper nie widziałem w niej nic nadzwyczajnego, a wystarczyło przełożyć ją na ciało dorosłej postaci i już całkiem inaczej odbieram całość. Może wynika, to z faktu, że jakoś nie przepadam za dzieciakami Mattela. Jedyną Skipper do której szybciej bije mi kolekcjonerskie serce jest Skipper (1986) "wielkooka".   
Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN69

Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN69

*

Dossier
imię: Barbie
data przybycia do mnie: 25 sierpnia 2015
seria: Fashionistas
produkcja: Made in China
numer katalogowy: DFT85 CLN63
box date: 2014
na rynku: 2015
headmold: Kassandra (?) 2014
ciało: 2013
ręce: PTS
oczy: brązowe
włosy: czerwone
usta: różowe
Druga na świecznik idzie lalka, która dla mnie jest absolutnie świetna. Ma udany strój, fajne dodatki, świetny kolor włosów i nowy, egzotyczny headmold 2014. Całość daje świetny efekt i tworzy lalkę inną niż wszystkie. Właśnie ona z tej trójki jest moją faworytką. 
Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN63

Bardzo się cieszę, że ta seria pojawiła się na rynku. Jest zdecydowanie udana, a każda z lalek ma do zaoferowania coś innego. To wdzianko w liczne wzorki jest naprawdę świetne w swojej prostocie. 
Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN63

Dodatki:
Niebieska torebka na długim pasku i płaskie, beżowe sandały.
Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN63

Ma świetne włosy w kilku odcieniach czerwieni, gładkie przy czole z wielkimi lokami na końcach. 
Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN63

Kolczyki, tak, ten model Fashionistas posiada ozdobę w uszach. Tu, duże kwadraty, które widzę w świecie dodatków Barbie po raz pierwszy. 
Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN63

Nowy headmold sygnowany datą 2014 nie posiada jeszcze oficjalnej nazwy, choć na zagranicznych stronach pojawiają się informacje, że jest, to Kassandra. Moim zdaniem jest ładna i choć do klasycznej piękności jej daleko, to właśnie ta egzotyczna uroda sprawia, że jest na swój sposób urodziwa. Najbardziej charakterystycznym elementem tej twarzy jest szeroki, a jednocześnie spłaszczony nos. Uśmiech jest wyraźny, ale mało hollywoodzki, a rysunek oka drobny i naturalny. Do tego ten uroczy pieprzyk pod okiem. Mimo szerokiego nosa jej buzia przypomina mi Natalię Kukulską :)
Fashionistas™ Barbie® 2014 CLN63

Fashionistas™ Barbie® 2014 

*

Dossier
imię: Barbie
data przybycia do mnie: 25 sierpnia 2015
seria: Fashionistas
produkcja: Made in China
numer katalogowy: DFT85 CJY41
box date: 2014
na rynku: 2015
headmold: Fashionistas - closed mouth 2010.
ciało: 2013
ręce: PTS
oczy: brązowe
włosy: rude
usta: rózowe
Lalka jest urodziwa z uwagi na swoje rude włosy, brązowe oczy i piegi. Również strój jest przyjemny dla oka. Ogólnie bardzo przypadła mi do gustu, bo ja bardzo lubię rudzielce! Takich nigdy za wiele! 
Fashionistas™ Barbie® 2014 CJY41

Tył pudełka przedstawia całą ekipę pierwszej części wypustu. W jej składzie znajduje się jedenaście dziewczyn i dwóch chłopaków - wszystkich posiadam w zbiorze. 
Fashionistas™ Barbie® 2014 

Sukienka składa się z jeansowej, ciemno granatowej kamizelki z kołnierzykiem oraz białej spódnicy w czarne krzyżyki. Dawno nie widziałem takiego fajnego ciuszka u lalek Barbie. 
Fashionistas™ Barbie® 2014 CJY41

Dodatki:
Malinowa torebka na pasku oraz brązowe kozaki, najfajniejsze jakie widziałem u Barbie w ostatnich latach. 
Fashionistas™ Barbie® 2014 CJY41

Jej headmold, to Fashionistas - closed mouth (2010), czyli modyfikacja moldu Generation Girl (1998) w celu uzyskania efektu zamkniętych ust. Nowe rysy 2010 miały za zadanie urozmaicić rynek Barbie playline. Niestety, nie wywołały rewolucji, bo zwyczajnie pojawiły się w złym czasie. Na tamten czas malunek twarzy, a zwłaszcza oczu powiewał straszną tandetą (oczy wyglądały jak zwykła, połyskująca naklejka), więc nawet przyjemne, odświeżone rysy nie dały rady tego obronić. Headmold Fashionistas-closed mouth (2010) dostawały lalki Fashionistas w seriach 2011, 2012 oraz serie skupiające uwagę na włosach, czyli Long, Long Hair Barbie 2012, Glam Hair Barbie 2012. Dziś prezentowane wydanie Fashionistas jest tak udane, że aż trudno uwierzyć, że są to te rysy. Nowy styl Fashionistas sprawił, że każda lalka nawet na dawnych rysach wygląda doskonale. Wielki plus dla Mattela i oby tak dalej! 
Fashionistas™ Barbie® 2014 CJY41

Porównanie tych samych rysów twarzy w dwóch skrajnych odsłonach. Po lewej oczy clowna i usta z ery botox, a po prawej, naturalne spojrzenie i subtelne usta. Mattel postawił na naturalność i wyszło mu to znakomicie. 
Long, Long Hair Barbie 2012, Fashionistas 2014 

Fashionistas™ Barbie® 2014 CJY41

Fashionistas™ Barbie® 2014 CJY41

Fashionistas™ Barbie® 2014

Do zobaczenia w kolejnej, siódmej części prezentacji lalek Fashionistas!
Pozdrawiam Mars.

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety