czwartek, 2 marca 2017

Fashionistas™ Barbie® 2016 cz.1 (18)

Witam wszystkich czytelników w pierwszej notce marca. Dziś rozpoczynam kolejną część prezentacji lalek Barbie, których populacja z roku na rok nieustannie rośnie. Zwyczajnie nie potrafię odmówić sobie przygarniania kolejnych modeli, więc ich obecność w moim zbiorze, to już jakby formalność. Mowa o Barbie Fashionistas, które są jak bakterie, mnożą się jak oszalałe i można je złapać dosłownie wszędzie, płacąc przy tym najniższą z możliwych cen. Ich gatunek porządnie zainfekował moje witryny, licząc już sobie przeszło pół setki KLIK (nie wliczając podwójnych egzemplarzy) i cyklicznie wzrasta. Przedstawiciele nowego wypustu 2016 pojawili się w mojej kolekcji dokładnie miesiąc temu, jak tylko ukazały się w sprzedaży online. Nie czekając, aż pojawią się w stacjonarnych sklepach i ryzykując przywitaniem zdeformowanych "paszczaków" zdecydowałem się na zakup wszystkich, które były dostępne na tamtą chwilę. Nie żałuję, bo przybyły ładne.

Puk, puk? Kto tam? To my bakterie Fashionistas 2016, musimy zasilić naszą serię o kolejny wypust - wpuść nas Mars! Chcemy być największą gromadą w całej twojej kolekcji i koniecznie musimy być w komplecie, choćby twoje witryny miały popękać i rozsadzić pokój! Cóż miałem zrobić, wpuściłem i dałem zakwaterowanie prawie połowie dziewczyn widocznym na zdjęciu poniżej. Jest ich 24 plus 3 facetów (niewidocznych na poniższym zdjęciu), czyli ogółem wypust 2016 liczy sobie "bagatela" 27 lalek, które trzeba będzie skompletować. Jestem na półmetku.
Fashionistas Barbie 2016 wystawa Mattel 

Czas również na rozwiązanie zagadki tajemniczego pudła, które wstawiłem pod koniec noty o urodzinowej Barbie Look KLIK. To właśnie w nim kryła się pierwsza (dostępna na tamtą chwilę) dziesiątka Barbie Fashionistas. Niektóre osoby słusznie odgadły jego zawartość, pisząc do mnie o swoich przypuszczeniach w mailach lub wiadomościach na Instagramie i nie myliły się. :)

Pomimo posiadania sporej liczby nowych rezydentów, postanowiłem katalogować ich trójkami. Taka liczba najfajniej wpisuje się w ramy noty i nie przytłacza. Na pierwszy ogień idzie tercet lalek z ciemną skórą, do których jak zapewne wiecie mam ogólną słabość. Zaczynam od murzynka, który bardzo mi się spodobał już od chwili zobaczenia pierwszych zdjęć promocyjnych. Szybko zdobył status mojego ulubieńca z całej męskiej trzódki serii Fashionistas. Facecik zdecydowanie należy do przystojniaków i uważam, że jest bardzo ciekawą nowością, która mam nadzieje na dłużej zagości na scenie playline-u Mattela. Z ogromną chęcią zobaczyłbym go wąsami i brodą, a także z blond afro. Pan z numerem 5 jest umieszczony w wąskim pudełku z tekturką w ukośne, biało-czarne paski. Niestety na pudełkach nadal na próżno możemy szukać nazwy danej lalki, co bardzo mnie irytuje i jest dla mnie niezrozumiałe.

Dossier
imię: Ken (nr 5) Hip Hoodie
data przybycia do mnie: 2 lutego 2017
seria: Fashionistas DWK44
numer katalogowy: DWK46
produkcja: Made in Indonesia
box date: 2016
na rynku: 2016/2017
headmold: Afro Fashionistas 2016
ciało: 2016
ręce: PTS proste
nogi: brak artykulacji
odcień skóry: brązowy
oczy: brązowe
usta: ciemne cieliste
włosy: czarne afro (moldowane)

Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 5 Hip Hoodie 

Z tylu pudła widnieją zdjęcia pierwszej części wypustu, ale z nieznanych mi powodów dwa numery (21 i 17) powtarzają się, czyli były już w ofercie w poprzednim wypuście 2015. Nie rozumiem z czego wynikają te działania, ale czasem trudno jest zrozumieć postępki Mattela. Reasumując, na tylnym zdjęciu pudła widzimy jedynie 15 z 27 nowych lalek wypustu 2016.
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 5 Hip Hoodie 

Strój Kena bardzo pasuje do jego karnacji i sprawia, że chłopak jest ciekawy już od pierwszego spojrzenia. Czerwony podkoszulek z białą aplikacją, niebieski bezrękawnik z kapturem do tego krótkie spodenki w kolorze beżowym, a na stopach białe sportowe obuwie.
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 5 Hip Hoodie 

Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 5 Hip Hoodie 

Nowy headmold AA 2016 to strzał w dziesiątkę! Moim zdaniem jest jednym z najbardziej trafionych murzyńskich twarzy w całej historii facetów AA. Jedynie Steven (1987) cieszy się moim większym uznaniem. Wysokie afro z wygolonymi bokami jest zdecydowanie bardzo twarzowe i idealnie podkreśla kwadratową szczękę kolesia. Ja lubię wmoldowane włosy u Kenów zdecydowanie bardziej od rootowanych, wiec dla mnie to kolejny plus. Brawo Mattelu za tego chłopaka i oby więcej takich!
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 5 Hip Hoodie 

Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 5 Hip Hoodie 

*

Drugą pyszną czekoladką jest lalka z rysami Mbili (2001), która podobnie jak wyżej przedstawiony chłoptaś jest z rodziny moich ulubionych afro-amerykanów. Pudełko z tekturką z motywem nadgryzionych lodów na patyku kojarzy się z latem i słonecznymi wakacjami.

Dossier
imię: Barbie (nr 57) Style so Sweet
data przybycia do mnie: 2 lutego 2017
seria: Fashionistas FBR37
numer katalogowy: DVX78
produkcja: Made in China
box date: 2016
na rynku: 2016/2017
headmold: Mbili 2001
ciało: Petite 2015
ręce: PTS jedna prosta druga zgięta
nogi: brak artykulacji
odcień skóry: jasno brązowy
oczy: brązowe
usta: czerwone
włosy: czarne, karbowane

Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Style so Sweet

Innowacja w oznaczeniu: 
Z tyłu pudełek należących do kobiecych przedstawicielek serii pojawiła się tabelka informująca o rodzaju sylwetki lalki, która znajduje się w środku. Możliwe, że dla znawców jest to mało potrzebna informacja, ale ja uważam, że ta tabela to dobry krok. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Style so Sweet

Strój:
Codzienna, łososiowa tunika w lody. Podobny, lodowy deseń nosi Fashionistas z numerem 17, którą w tym wypuście Mattel zdublował. Ubranko proste, ale bardzo przyjemne dla oka.
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Style so Sweet

Dodatki i buty:
Fioletowy zegarek i różowe masywne buty.
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Style so Sweet

Mattel chyba czyta w moich myślach, bo jeszcze jakiś czas temu przed pojawieniem się zdjęć reklamowych nowej oferty Fashionistas myślałem sobie, jak fajnie by było zobaczyć nową Barbie z karbowanymi włosami, a tu proszę, stało się i panna z numerem 56 właśnie takie otrzymała. Mam ogromną słabość do karbowanych kosmyków, które królowały na głowach Barbie na początku lat 90-tych.
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Style so Sweet


Trzecią, ale wcale nie najgorszą lalką jest bardzo opalona Barbie z headmoldem Summer (2011). Z początku klikając przycisk "kup teraz" nie zwróciłem na nią szczególnej uwagi, ale na żywo bardzo mile mnie zaskoczyła.

Dossier
imię: Barbie (nr 52) Plaid on Plaid
data przybycia do mnie: 2 lutego 2017
seria: Fashionistas FBR37
numer katalogowy: #DVX74
produkcja: Made in China
box date: 2016
na rynku: 2016/2017
headmold: Summer 2011
ciało: Tall 2015
ręce: PTS proste
nogi: brak artykulacji
odcień skóry: jasno brązowy
oczy: brązowe
usta: czerwone
włosy: brązowe z pasemkami

Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 52 Plaid on Plaid

Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 52 Plaid on Plaid

Strój:
Koszulka w kratę utrzymana w barwach granatu, czerwieni i bieli do tego żółte, krótkie szorty również w kratę. To wdzianko z daleka krzyczy, że w modzie zawsze można poszaleć i bawić się nią na całego.
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 52 Plaid on Plaid

Dodatki i buty:
Złota bransoletka i granatowe szpilki na średnim obcasie.
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 52 Plaid on Plaid

Z pozoru zwykła buzia w tej odsłonie zrobiła się bardziej egzotyczna. Myślę, że śmiało mogłaby uchodzić za hiszpankę. Śniada cera, ciemne, brązowe oczy i intensywnie czerwone usta. Włosy utrzymane w różnych odcieniach brązu fajnie współgrają z opaloną twarzą.
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 52 Plaid on Plaid

Dziś katalogowana panna z numerem 52 to dopiero drugie wcielenie headmoldu Summer (2011) w całej serii lalek Fashionistas (2014, 15, 16). Przyznam szczerze, że nigdy nie byłem fanem tej twarzy, ale te dwa wcielenia bardzo mi się podobają.
Fashionistas™ Barbie® 2014 nr 5, Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 52 Plaid on Plaid

Bonus:
Nowa kampania Mattela Dad's who play Barbie, w której firma nawołuje do ojców, by poświęcali czas swoim córkom i bawili się z nimi lalkami - rozczulające. Na fotografii widoczna jest opisywana powyżej Barbie numer 52.
źródło internet http://Barbie.com/Instagram 

Na katalogowanie czeka spora gromadka lalek Fashionistas z miotu 2016, więc miesiąc marzec z pewnością będzie należał do nich.
Fashionistas™ Barbie® 2016

Całe szczęście nalot Fashhionistek nie przeszkadza innym lalkom przybywać do mojego "Barbielandu". Poniżej następny karton z kolejnymi, plastikowymi dziewczynami. Ma ktoś wizję co może być w środku? Czekam na sugestie. ;)
My Collection Barbie 

Do zobaczenia już w kolejny czwartek.
Ściskam Mars ♥ ♥ ♥ 

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety