czwartek, 9 marca 2017

Fashionistas™ Barbie® 2016 cz.2 (19)

Witam wszystkich czytelników 9 marca, czyli w "National Barbie Day" - oficjalny (w USA narodowy), urodzinowy dzień lalki BarbieDziś zaprezentuję, aż trzy, a właściwie cztery piękne Barbie Curvy - jakby to nie zabrzmiało. ;) Każda z "grubinek" ma skrajnie różny styl i wszystkie bardzo mi się podobają, choć oczywiście mam swoją faworytkę. Zauważyłem, że seria Fashionistas, pomimo że jest jedną z najtańszych i skierowaną niby do najmłodszych zaczyna być serią przodującą na rynku Mattela. Obserwuje, że wielu kolekcjonerów zwłaszcza za granicą bardzo je sobie chwali i masowo przyjmuje do kolekcji. To właśnie w tej serii najczęściej ukazują się premierowe headmoldy, które później w mniejszym lub większym stopniu możemy oglądać w innych seriach nawet kolekcjonerskich. Miło być świadkiem jak ta największa w historii populacja lalek rośnie w siłę i cieszy mnie, że akurat dzieje się to w moich czasach, bo szczerze współczuję kolekcjonerom, którzy za 20 lat będą chcieli kupić je wszystkie.
Fashionistas™ Barbie® 2016

Poniżej zdjęcia promocyjne dwóch części wypustu Fashionistas 2016! Obecnie mam już wszystkie lalki z pierwszego zdjęcia, więc pozostaje mi tylko czekać aż w sklepach pojawią się dziewczyny z drugiej fotki.
Fashionistas™ Barbie® 2016

Druga część wypustu bardzo mnie intryguje. Wszystkie panny są ciekawe i każda z nich skrajnie różna! Za każdym razem, gdy myślę, że Mattel już niczym mnie nie zaskoczy, to przy każdym nowym wypuście znów pokazuje, jak bardzo się mylę i sprawia, że chcę wszystkie! Mam kilka faworytek, ale moje serce skradły szczególnie dwie, wysoka z niebieskimi włosami i murzynka z wielkim afro, choć ta z platyną na głowie też ma dużo uroku lub ta z miedzianymi włosami, ach ruda w kapeluszu... No sami widzicie!
Fashionistas™ Barbie® 2016

Poniżej filmik z całą ferajną kobiecych lalek Fashionistas 2016/2017.



Dossier
imię: Barbie (nr 48) Daisy Top
data przybycia do mnie: 2 lutego 2017
seria: Fashionistas FBR37
numer katalogowy: DVX70
produkcja: Made in China
box date: 2016
na rynku: 2016/2017
headmold: Curvy closed mouth 2015
ciało: Curvy 2015
ręce: PTS proste
nogi: brak artykulacji
odcień skóry: śniady
oczy: zielone
usta: różowe
włosy: różowe

Prezentację zaczynam od "Miss Piggy", którą osobiście uwielbiam i tak właśnie skojarzyła mi się ta lalka, gdy zobaczyłem ją po raz pierwszy na zdjęciach promocyjnych. Lubię kwieciste wzory, więc stokrotkowa stylizacja trafiła w mój gust. Tylna tekturka pudełka idealnie komponuje się z motywem sukienki, a do tego te różowe, pastelowe włosy - super wariacja. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 48 Daisy Top

Już pewnie wszyscy zdążyliście się zapoznać z fizjologią krągłej sylwetki Curvy KLIK i wiecie, że najbardziej uwydatnioną jej częścią są uda i pupa, które sprawiają, że lalka wygląda ogólnie grubiej od innych sylwetek Barbie. Moim zdaniem sylwetka Curvy powinna mieć również grubsze ręce i większy biust, ale to tylko moja subiektywna opinia. W przypadku tego modelu duże uda są bardziej uwydatnione ze względu na krój sukienki, która mojemu egzemplarzowi frywolnie uniosła się do góry. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 48 Daisy Top

Dodatki i buty:
Na głowie lalki widzimy różowe, przeźroczyste okulary, a na stopach masywne butki na szerokim obcasie. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 48 Daisy Top

Buzia lalki, a zwłaszcza te kocie, butelkowo-zielone oczy, to zdecydowanie jej najsilniejszy atut. Pastelowy kolor szminki pięknie współgra z włosami, których kolor jest jednym z moich ulubionych odcieni różu - taki był wykorzystywany do tworzenia kreacji Barbie z lat 80-tych. Wiem, że Mattel produkował już lalki z takim kolorem włosów, ale dla mnie Fashionistas numer 48 jest pierwszą moją Barbie z całymi, różowymi włosami. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 48 Daisy Top

Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 48 Daisy Top


Drugą lalką jest kolejna Curvy.

Dossier
imię: Barbie (nr 51) Polka Dot Fun
data przybycia do mnie: 2 lutego 2017
seria: Fashionistas FBR37
numer katalogowy: DVX73
produkcja: Made in China
box date: 2016
na rynku: 2016/2017
headmold: Curvy closed mouth 2015
ciało: Curvy 2015
ręce: PTS proste
nogi: brak artykulacji
odcień skóry: jasny
oczy: brązowe
usta: koralowe
włosy: czarne z delikatnymi brązowymi pasemkami

Druga posiadaczka sylwetki Curvy jest zdecydowanie bardziej zwyczajna w swojej prezencji, choć nie można zarzucić jej nudnego wizerunku, a wręcz przeciwnie. Tu również podobnie jak u poprzedniczki tylna część pudełka współgra ze strojem lalki. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 51 Polka Dot Fun

Sukienka składająca się z niebieskiej bluzeczki i wysokiej w stanie czarnej spódnicy w kolorowe grochy jest zdecydowanie ładną i ciekawą dla oka kreacją. Choć wiadomym faktem jest, że duże wzory jeszcze bardziej podkreślają krągłości, to w tym przypadku wygląda to bardzo ładnie. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 51 Polka Dot Fun

Dodatki i buty:
Na szyi lalki widoczny jest różowy naszyjnik, a na stopach białe adidasy. Ciekawe kiedy przeminie moda sportowego obuwia do sukienek. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 51 Polka Dot Fun

Pysiałek jest klasycznie piękny w swojej formie. Brązowe, dość małe oczy ozdobione są tylko lekkim również brązowym cieniem do tego usta w kolorze koralowym i rumieńce. Taka stylizacja headmoldu Curvy lekko przypomina mi pulchną japonkę. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 51 Polka Dot Fun

Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 51 Polka Dot Fun

*

Dossier
imię: Barbie (nr 57) Zig and Zag
data przybycia do mnie: 2 lutego 2017
seria: Fashionistas FBR37
numer katalogowy: DVX79
produkcja: Made in China
box date: 2016
na rynku: 2016/2017
headmold: New AA 2016 (brak oficjalnej nazwy)
ciało: 2015
ręce: PTS proste
nogi: brak artykulacji
odcień skóry: ciemny brąz
oczy: brązowe
usta: różowe
włosy: blond loki z pasemkami i wmoldowanymi warkoczykami na boku

Lalka Zig and Zag, to Barbie, na którą czekałem najbardziej z całego wypustu, a właściwie z pierwszej jego części, więc pewnie nikogo nie zdziwi, że trafiły do mnie dwie sztuki. Oczywiście jedna do wyjęcia, a druga do kompletu serii.
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Zig and Zag


Ciekawostka:
Na ogólnodostępnych zdjęciach promocyjnych blond murzynka (i nie tylko ona) ma jedną rękę zgiętą w 90 stopni, a drugą prostą z uniesioną dłonią. Na prezentacji z tyłu pudełka obie ręce proste i dłonie uniesione, a w realu obie proste z dłońmi swobodnie opuszczonymi w dół. Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego tak często zdjęcia promocyjne przekłamują rzeczywistość i co się dzieje z prototypami, skoro nie trafiają do sprzedaży, ale to jest zagadka bez rozwiązania, więc szkoda na nią energii. Dodatkowo wkradł się błąd w numeracji tej lalki, gdyż z tyłu na wszystkich pudełkach (które ja mam) murzynka ma numer 50, a z przodu pudła 57. To jest właśnie Mattel i jego niekonsekwencja. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Zig and Zag

Wracając do ogólnej prezentacji naszej smacznej czekoladki. Jej sukienka jest dość nietuzinkowa w kroju bo wygląda na strój dwuczęściowy, a taki nie jest. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Zig and Zag

Dodatki i buty:
Czarny naszyjnik w trójkąty i czarne trepki na niskim obcasie,
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Zig and Zag

Widzimy tutaj premierowo wykorzystany headmold z sygnaturą 2016, który nie posiada jeszcze oficjalnej nazwy. Jestem nim bardzo mile zaskoczony, bo podoba mi się fakt, że nowe buzie nie są klasycznymi pięknościami, a wręcz przeciwnie mają etniczne lub zwyczajnie "ludzkie" zachwiania proporcji wytyczanych przez kanony piękna. W tym przypadku headmold ukazuje warunki etniczne typowe dla murzynki poprzez obecność szerokiego i lekko spłaszczonego nosa oraz bardzo wydatnych ust. Widać, że nowy sztab projektantów Mattel-a nie próżnuje i należą im się za to wielkie brawa. Mam nadzieję, że ta buzia nie jest jednorazowym strzałem, bo z wielką chęcią zobaczyłbym ją w innych odsłonach i na różnych sylwetkach. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Zig and Zag

Fakt, że uroda murzynki bardzo przypadła mi do gustu to jakby zrozumiałe, bo mam ogólną słabość do murzynek, ale te blond kręcone włosy, to spełnienie moich marzeń. Te osoby, które miały okazję ze mną kiedykolwiek rozmawiać wiedzą, że murzynka z blond włosami jest dla mnie jak biały kruk. I choć mam w kolekcji kilka murzyńskich lalek z jasnymi kosmykami to jednak dziś przedstawiona Zig and Zag jest super kontrastowa, czyli ma najciemniejszą cerę i najjaśniejsze włosy. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Zig and Zag

Jej fryzura z pewnością przypadnie do gustu każdemu miłośnikowi arfo urody. Kaskady blond sprężynek z miedzianymi pasemkami to nie wszystko. Niepełny bok głowy jest usłany imitacją wplecionych warkoczyków, które są bardzo często widoczne na głowach afrykańskich kobiet. Warkoczyki są oczywiście wmoldowane, ale i tak uważam to za super pomysł. Brawo, brawo, brawo. 
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Zig and Zag

Jedna z bliźniaczek opuściła swoje pudełko i zasiliła szeregi kolekcji debox, o których chyba muszę kiedyś zrobić oddzielny wpis, choć brak mi motywacji wyjmowania setek rezydentek i stawiania ich przed obiektywem. Może kiedyś.
Fashionistas™ Barbie® 2016 nr 57 Zig and Zag

Na koniec coś dla miłośników lalek wyjmowanych z pudeł. Poniżej moje cztery Fashionistas AA, które zdecydowałem się zdublować i wyjąć. Myślę, że ich skromna grupa z pewnością się powiększy z uwagi na moją wielką słabość do murzynek. 
My dolls Fashionistas AA debox 

Tyle na dziś. Do zobaczenia za tydzień w trzeciej części cyklu o nowym wypuście Fashionistas.
Ściskam Mars ♥ ♥ ♥

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety