czwartek, 1 lutego 2018

Polish Barbie® Doll DOTW 1997

Po prawie 8 latach zbierania lalek Barbie zachciało mi się takiej, która (jak sądzi wielu zbieraczy) powinna być pozycją obowiązkową u każdego polskiego kolekcjonera. Mowa oczywiście o Polish Barbie 1997 pochodzącej ze znanej i bardzo lubianej serii DOTW, czyli Dolls of the World. Do zakupu tej Barbie skłoniła mnie wiadomość od kolegi "zza wielkiej wody", który napisał do mnie z informacją, że stał się posiadaczem lalki, która reprezentuje mój kraj. Szybko stwierdziłem, że ja także muszę stać się wreszcie jej posiadaczem i tak też się stało.

Dossier
imię: Barbie
data przybycia do mnie: 17 stycznia 2018
seria: DOTW
numer katalogowy: 18560
produkcja: Made in China
box date: 1997
na rynku: 1997
headmold: Superstar 1976
ciało: 1966
ręce: PTS proste
nogi: zginane
odcień skóry: jasny
oczy: błękitne
usta: czerwone
włosy: blond

Przyznam, że bardzo mi się podoba fakt, że lalka reprezentuje folklorystyczny styl tak zwanej Krakowianki. Mam sentyment do takiego stroju, bo w moim domu rodzinnym była drewniana laleczka w podobnym przyodziewku i dlatego z wielką, podwójną przyjemnością przywitałem ją w moim zbiorku.
Polish Barbie® DOTW 1997 

Na tyle pudełka znajduje się, krótki opis o naszym kraju i tradycjach, a także kilka polskich zwrotów pisanych w naszym języku, jak "cześć", czy "do widzenia". Jest również malowidło pięknego zamku w Wilanowie, którego ogrody często z chęcią odwiedzam.
Polish Barbie® DOTW 1997 

Polish Barbie® DOTW 1997 

Polish Barbie® DOTW 1997 

W roku 1997 na świat Mattela przybyły również trzy inne lalki z tej serii, czyli Native American, Chilean, Thai.
Polish Barbie® DOTW 1997 

Polish Barbie otrzymała mój ukochany headmold Superstar (1976) i chyba dobrze trafiła, bo już rok później zniknęła na długo zastąpiona przez GG (1998).
Polish Barbie® DOTW 1997 

Przejdźmy do opisu stroju. Biała koszula i kołnierzykiem, żabotem, bufiastymi rękawami zakończonymi falbanami, a na to czarna kamizelka wiązana na kokardy. Na szyi obowiązkowo czerwone korale, "czerwone korale, czerwone niczym wino, korale z polnej jarzębiny" - jak to śpiewał zespół Bratanki.
Polish Barbie® DOTW 1997 

Czerwona spódnica w kolorowe paski i motywem kwiatowym przykryta jest białym, koronkowym fartuszkiem.
Polish Barbie® DOTW 1997 

Na stopach Barbie widzimy czerwone kozaczki na grubym obcasie, czego na tym ujęciu nie widać, ale musicie wierzyć mi na słowo, że tak jest.
Polish Barbie® DOTW 1997 

Polish Barbie® DOTW 1997 

Na głowie Barbie widzimy kultowy wianek z kolorowych kwiatów, a włosy uczesane są w dwa długie warkocze, czyli znak rozpoznawczy krakowianek. Rysunek oka tej lalki jest bardzo naturalny, całkowicie inni niż u innych Barbie SS z tamtego okresu, brązowy przydymiony cień bardzo fajnie współgra z błękitną tęczówką. Usta obficie pomalowane czerwoną pomadką ślicznie kontrastują ze śnieżnobiałym uśmiechem.
Polish Barbie® DOTW 1997 

Polish Barbie® DOTW 1997 

Polish Barbie® DOTW 1997 

Polish Barbie® DOTW 1997 

Polish Barbie® DOTW 1997 

Polka zasiliła moją skromną kolekcję DOTW. Mam nadzieję, że żadnej nie pominąłem, bo coraz trudniej mi się połapać ile ich właściwie mam! Zdjęcie zrobione na szybko telefonem, nawet nie poukładałem ich rocznikami - skandal! ;)


Tyle na dziś. W przyszłym tygodniu postaram się wystawić notę o kolejnej przedstawicielce moldu Superstar. Zapraszam :)

Mars collector Barbie :* :* :*

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety