czwartek, 31 stycznia 2013

Flocked Hair Ken®(2) - 1961

To drugi odpowiednik wydania Kena Flocked Hair, który zamieszkał z mojej kolekcji. Pomimo braku w zbiorze reprodukcji tegoż dżentelmena, oryginał jest u mnie zawsze mile widziany. Owszem, wolę Barbie, ale darzę sympatią cały jej świat z lat 60, więc i Kenowie mają u mnie prawo bytu. Jednakże postawiłem sobie warunek, taki Ken musi mieć własną garderobę, a ten miał, więc zachęcił mnie tymże faktem do zakupu. Pochodzi od tego samego sprzedawcy co poprzednio przedstawiana Fashion Queen (KLIK).
CAMPUS HERO #770 - to strój z linii mody Kena (a później także Allana), wełniany sweter w paski i białe spodnie. Kiedyś już o tym pisałem, ale sprzedaż Barbie i Kena najwcześniejszych lat 60 wyglądała inaczej aniżeli w późniejszych latach, otóż lalki sprzedawane były jako linia Basic Fashion Model w ubraniach pierwotnych, czyli Ken w kąpielówkach, Barbie Ponytail w kostiumie w paski (Bublle Cut (2) i Swirl w czerwonym), a inne stroje były sprzedawane oddzielnie, posiadając swoje numery i nazwy. Stąd różne fryzury i kolory włosów lalek w rożnych katalogach i książkach - służyły jako przykładowe modelki do wybranych strojów. Teraz do każdego stroju wystarczy zdobyć lalkę i ma się kilka wariacji tej samej postaci.

Dossier
imię - Ken
data przybycia do mnie - 12 grudnia 2012
przybył z - USA
rok produkcji - 1961
headmold - Ken 1960
ciało - Vintage 1960
ręce - PTS proste
seria - Flocked Hair
numer katalogowy - #750
ubranie - Campus Hero - #770
oczy - niebieskie
usta - cieliste
włosy - czarne

Ken Flocked Hair 1961

Ken Flocked Hair 1961

Ken jak jego poprzednik także jest brunetem, jednak w tym przypadku nie dość, że zachowało się więcej koloru czarnego to jeszcze są skrawki meszku. 

Ken Flocked Hair 1961

Spodnie zapinane z przodu na suwak występujący tylko w pierwszych wydaniach odzieży dla Kena, później zastąpiono je zatrzaskami (tak jak u Barbie).

Ken Flocked Hair 1961

Buty to prawie miniaturki tych, które nosili prawdziwi panowie z lat 60. To fantastyczne, że niegdyś cały świat lalki Barbie, był miniaturką realnego świata - szkoda, że później wszystko okryło się różem - choć i tak ten z lat 80 nie jest tak tandetny jak w dzisiejszych czasach. Te brązowe buty są od innego zestawu gdyż w katalogu widoczna jest biała wersja kolorystyczna, ale kształt mają ten sam. 

Ken Flocked Hair 1961

Dzięki przybyciu Kena 2, Ken numer 1 (moja własna numeracja) mógł wreszcie odziać swoje oryginalne, czerwone spodenki kąpielowe. Do całości brak jeszcze żółtego ręcznika i korkowych klapków. Pierwszego Kena opisywałem tu (KLIK)

Ken Flocked Hair 1961

Ken Flocked Hair 1961

Przy okazji wspomnę, że jakiś czas temu udało mi się także zdobyć kompletny strój Allana, którego opisywałem tu: (KLIK). Teraz wszyscy trzej panowie mogą szpanować ciuchami. 

 Allan & Ken Flocked Hair 1961 x2

Na szczególną uwagę zasługują korkowe klapki Allana, które mimo swojego wieku wyglądają jak nowe. Cały strój Allana zakupiłem w stanie przypominającym "nówkę", jest nawet specyficznie sztywny i jakby "nienoszony", ale tego nie wiem, bo nie był zapakowany oryginalnie.


Tak, wiec obie moje Babie Bubble Cut mają po facecie, a każdy z tej czwórki odziany jest w oryginalną modę Mattela lat 60.


Grupowe zdjęcie mojej Vintage-owej rodzinki.

Ken Flocked Hair (1961), Barbie Bubble Cut (1961), Barbie Bubble Cut (1961), Ken Flocked Hair (1961), Fashion Queen (1962), Allan Straight Leg (1964), Midge Straight Leg (1963). 

Całej sesji przyglądała się kolejna postać, którą z pewnością rozpoznają "siedzący w temacie" kolekcjonerzy. Jej 5 minut już za tydzień. 

Ken Flocked Hair (1961), Barbie Bubble Cut (1961), Barbie Bubble Cut (1961), Ken Flocked Hair (1961), Fashion Queen (1962), Allan Straight Leg (1964), Midge Straight Leg (1963). 

Bonus: Przeskok do końca lat 80. 
Na specjalną prośbę jednej z czytelniczek mojego bloga dołączam zdjęcia tematu naszej rozmowy, czyli fotki moich najważniejszych (sentymentalnie) lalek, które występują w mojej kolekcji podwójnie. Niektóre z nich posiadam także w wersji Brunette i AA.
od lewej: Magic Dance 1989 wersje MADE IN MEXICO (NRFB) i MADE IN MALAYSIA.
od prawej: My First Barbie 1989 obie wersje MADE IN MALAYSIA (mimo widocznych różnic).
Przy okazji możemy zauważyć radykalną zmianę wizerunku Barbie (który ja także uwielbiam) na przełomie 30 lat od rozpoczęcia produkcji. 


Od lewej: Totally Hair 1991 obie wersje MADE IN CHINA.
Od prawej: Wet'n Wild 1989 wersje MADE IN CHINA oraz MADE IN MALAYSIA (NRFB).


Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety